ČZ scooters
ČESKÉ SKŮTRY : Patří neodmyslitelně 50-70 letům, dobová kulisa všech silnic. Po revoluci 1989 se v této oblasti vracíme do normálního světa a skůtry (a obecně motocykly) se stávají součástí dopravy...
V.Vaněček
info o skútrech : www.cezeta-druzeta.cz wojta13.blog.cz/0610/skutry-cezeta www.cefr.wz.cz/moto_23.html
Díky za fotky a slova kolegy Mgr. Jiřího Nedvěda.
Na fotce (Svět motorů) prototyp Druzety – řídí konstruktér J. F. Koch, za ním J. Nedvěd, tehdejší předseda pražského Čezeta klubu.
ČZ 501 001 – skútr z první série, s vodotěsnými hodinami Prim a kovovou spínací skříňkou. Zadní vidlice měla problémy s gumokovem, karoserie často praskaly.
Po uvedení na autosalonu nebyl skútr zařazen do výroby kvůli nedostatku hlubokotažných plechů. Pozdravuje J. Nedvěd.
Čezeta-VÁBL – jednoosý přívěs od Václava Bláhy, jednatele Čezetaklubu Praha (1956). Název vznikl ze jména výrobce.
Odznak Čezeta klub Praha – spolupráce s J. F. Kochem od roku 1956. Zlepšeno chlazení a proudění vzduchu kolem hlavy motoru.
Jiří W. Pollak + Anita M. Pollak – Švýcarsko.
Osobní stránky
Skoda-Oldtimer Club – D