Skútry ČZ
České skútry patří neodmyslitelně k 50.–70. létům – byly tehdy typickou kulisou našich silnic a měst. Po roce 1989 se skútry, stejně jako motocykly obecně, znovu staly běžnou součástí dopravy a symboly volnosti i stylu. Tyto stroje dnes připomínají dobu, kdy se český design a technika dokázaly prosadit i za hranicemi.
Odkazy
Díky za fotky a slova kolegy Mgr. Jiřího Nedvěda.
Na fotce (Svět motorů) prototyp Druzety – řídí konstruktér J. F. Koch, za ním J. Nedvěd, tehdejší předseda pražského Čezeta klubu.
ČZ 501 001 – skútr z první série, s vodotěsnými hodinami Prim a kovovou spínací skříňkou. Zadní vidlice měla problémy s gumokovem, karoserie často praskaly.
Po uvedení na autosalonu nebyl skútr zařazen do výroby kvůli nedostatku hlubokotažných plechů. Pozdravuje J. Nedvěd.
Čezeta-VÁBL – jednoosý přívěs od Václava Bláhy, jednatele Čezetaklubu Praha (1956). Název vznikl ze jména výrobce.
Odznak Čezeta klub Praha – spolupráce s J. F. Kochem od roku 1956. Zlepšeno chlazení a proudění vzduchu kolem hlavy motoru.
Jiří W. Pollak + Anita M. Pollak – Švýcarsko.
Osobní stránky
Skoda-Oldtimer Club – D