Your cars
VAŠE VOZY : Tyto vozy patří Vám milí kolegové. Pokud zde ještě chybíte, pošlete prosím nacionále + fotky + příp. zajímavý komentář.
2008 – Lahti Historic Rally (FIA Historic Rally Championship). „As you see in picture, with old car, man must drive carefully in the middle of the road.“ Technická závada po SS11 (prasklé kolo alternátoru).
Pokračování — 2009 – Historic EM Rally v Itálii (Rally del Corallo). Nějaké problémy s těsněním hlavy válců, vařilo se. Počasí bylo teplé, dívky krásné a víno studené. ?
Pokračování — „Hello Vaclav! In series, don’t try this at home.“ Skok na Rallye 1000 jezer 2011, Palsankylä.
Pokračování — „I and my wife Marja-Liisa want say many thanks to you for your pleasant co-operate during of this year and wish you Merry Christmas and a Happy New Year 2009. Best regards from Finland, Keijo Nurmentaus.“
Pokračování — „Dear Vaclav, Thank you very much for your Christmas e-mail. I am happy that I have so nice friend in CZ.“
I have also CHEVROLET 39 Super De Luxe, 4-door. I restored it in the 80’s. It is an old taxi from Helsinki.
Mikoláš Benák
Dvůr Králové nad Labem
ŠKODA Octavia
2013 – Jsem žákem SOU v oboru autolakýrník a již vyučený autoklempíř, proto jsem si celé auto dělal sám. Auto koupeno v roce 2011.
Mr. Adriano Miranda
Aveiro, Portugalsko
ŠKODA Octavia 1961
www.skoda-semlimites.blogspot.com
2009
2013 – Dobrý den, zboží přišlo v pořádku. Díky za suvenýr. Byl jsem dvakrát v ČR, kterou miluji. Navštívil jsem muzeum Škoda ještě před rekonstrukcí a teď se tam chci vrátit znovu. Moje matka byla v roce 1976 na léčení v Karlových Varech. Milovala vaši zemi. Od dětství mám vzpomínky na Českou republiku, stejně jako miluji Škodu. 2013
Miluji Škodu. Od dětství jsem jezdil ve škodovkách. Můj dědeček měl Octavia Combi 1964 – stále ji máme, je v renovaci. V rodině jsme koupili řadu vozů Škoda. Mám dvě Octavie, Felicii kabriolet, Roomster a Superb. S bratrancem Johnem Bagãem tvoříme největší blog o starých Škodovkách v Portugalsku. Těší nás vyměňovat názory a jsme zamilovaní do značky Škoda. Naším snem je navštívit továrnu a muzeum v České republice.
I love SKODA. Since childhood I have been in Skodas. My grandfather had an Octavia Combi 1964 – I still have it, it is being restored. In our family we’ve bought several Skodas. I have two Octavias, a Felicia cabriolet, a Roomster, and a Superb. With my cousin John Bagão we created the biggest blog about old Skodas in Portugal. We love exchanging opinions with other Skoda lovers. Our dream is to visit the factory and museum in the Czech Republic.
+ ŠKODA Octavia Combi 3/2014. Děkuji – renovuji nyní Škoda Octavia Kombi, která patřila mému dědečkovi. Jsem rád, že existuje PRAGOS, který nám pomáhá s restaurováním škodovek. V Portugalsku není nic!
Thank you. I'm riding the Skoda Octavia Kombi that was my grandfather’s, and I noticed the springs match. Glad that there is PRAGOS to help us in the restoration of Skodas. In Portugal there is nothing!
Mr. Petri Korhonen, Kuopio, Finsko – Několik fotek mých starých Octavií. Model z roku 1959 je stále plně pojízdný a používám ho v létě.
Pokračování – Octavia Combi se objevila náhodou, když jsem byl na farmě u Kuopia pro náhradní díly pro rok 1962 :-)
Dr. Ján Hudoba, Sliač, Slovensko – ŠKODA Octavia. Dobrý deň, pán Vaněček, rád by som sa s Vami podelil o moju radosť, ku ktorej ste mi aj Vy dopomohli. Dovoľujem si Vám zaslať foto z HTK, ktorej som sa dnes (22.10.2011) zúčastnil. Ďakujem a prajem pekný deň. S pozdravom Ján Hudoba, Sliač.
Najeto 60 000 km. Od roku 1988 se přestala používat a stála ve vlhké garáži. V roce 2007 musela být proto renovována – úspěšně dokončeno v roce 2011. Posílám foto jako projev poděkování Vám i Vašemu internetovému obchodu, díky čemuž jste mi pomohli s díly a uskutečněním dobré věci.
Díky Octavii se přenáším ve vzpomínkách na jedno krásné období mého života do 60. let 20. století, přesně tak, jak to popisujete na těchto stránkách i Vy.
Vážený pane Hudoba, my děkujeme za přání a přejeme Vám také vše dobré v životě a inspirativní čas za volantem tohoto krásně zrenovovaného vozu! – V. Vaněček
Foto centrály SK Route 66 v Lopeji pri Banskej Bystrici, ktorá je spojnicou hraničného priechodu Šahy s Maďarskom a hraničného priechodu Lysá Poľana – Vysoké Tatry s Poľskom. Populárna medzi motorkármi, prešli sme ju na autoveteránoch, prekrásna prírodná scenéria.
Dovoľujem si poslať fotografiu našich rodinných oktávok, asi z roku 1975. V popredí je tá, ktorú sme zreštaurovali, vzadu rodičovská Octávia, ktorá bola v roku 1984 predaná a novým majiteľom prerobená na malotraktor. S úctivým pozdravom, Ján Hudoba, Sliač.
1966–1967 – na dvore môjho deda na dedine Ozdín, vtedy okres Lučenec (dnes Poltár). Bol vtedy majiteľom auta. Slečna pri aute bola u susedov na prázdninách a okrem Octávie mala záujem aj o môjho uja. Žiaľ, ten umrel počas VŠ štúdií v roku 1969. Slečnu som viac nestretol. Dnes je zrejme babička.
Zraz autoveteranistov vo Vlkanovej pri Banskej Bystrici – vozidlo klubového kolegu PRAGA, r.v. 1931, vedľa moja Oktávka 1962.
Otváracia klubová jazda Zvolen – Banská Štiavnica – Trojičné námestie B. Štiavnica. Záber na časť autoveteránov môjho materského Klubu zberateľov historických vozidiel Zvolen.
Parkovisko Zvolen – vozidlo nášho kolegu, prototyp ŠKODA. Údajne dizajnérska dielňa GUCCI, Taliansko. Vyrobené v roku 1971 v počte 3 kusov, sériová výroba sa nerealizovala, plán bola výroba v bývalom BAZ Bratislava.
Karel Mrázek, Nová Role – ŠKODA Octavia 1959, vůz „Květa“. Zdravím Vás, konečně jsem nechal nastříkat disky, dal nové duše, ale hlavně ty lemy od Vás. Vzhled se o dost zlepšil.
Pokračování – nyní jsou na řadě nárazníky. Pokusím se sehnat starší, ale se super chromem. Mějte se krásně a ať se daří. Mrázek z Mezirolí.
Je škoda, že vůz není v původním laku, a to kvůli době rozkvětu socialismu, kdy při opravě prahů nebyla k dispozici originální barva.
Použila se ta barva, která byla tehdy k dostání. V současné době je autíčko na kosmetické opravě laku.
Mr. Renato Bognar, Hungary – ŠKODA Octavia Super. VIDEO Youtube
Mr. Matti J. Tarvainen, Finsko – ŠKODA Octavia. „Ahoj! I am the Finnish man who went shopping for Parabola and other spare parts. This by sending a few pictures of cars. Merry Christmas and Happy New Year. Best regards, Matti.“
Ahoj, byl jsem z Finska u vás nakupovat osobně v Praze náhradní díly. Zasílám pár obrázků aut. S pozdravem, Matti.
Jiří Brož, Praha 4 – ŠKODA Octavia 1961. Z bran výrobního závodu v Mladé Boleslavi vyjela 19. 12. 1961 v tmavomodré barvě. Toto datum je uvedeno v technickém průkazu a potvrdila ho i automobilka. Přesto má na výrobním štítku i v technickém průkazu uveden rok výroby 1962. Asi tehdejší automobilka měla splněný plán 1961, a tak část prosincové výroby razila už jako rok 1962. Prodána byla prvnímu majiteli 3. 1. 1962 v Nymburce.
V Nymburce pobyla 6 let a následně byla prodána do Kutné Hory. S novým majitelem byla dvakrát na dovolené v tehdejší Jugoslávii. Její stav se postupně zhoršoval korozí, až jí bylo odebráno osvědčení o technickém průkazu. To se psal rok 2002. V té době už víceméně stála v kůlně. Roku 2002 byly vyměněny přední blatníky, podlaha a dostala nový lak. Pro opravu byly použity originální náhradní díly. Po opravě dostala světle červenou barvu. V tomto stavu jsem ji získal – měla najeto 125 350 km s původní mechanikou. Protože motor již bral olej, kouřil a špatně startoval, udělal jsem generální opravu. Dostal ventily z Škody 1203, takže je schopen provozu na bezolovnatý benzín. Jinak převodovka, diferenciál a přední náprava jsou pořád původní. Diferenciál začíná být při 80 km/h hlučný – klasická „nemoc škodovek“. Pneumatiky Firestone 155-14 radiální bezdušové, protože ráfky byly už tehdy dělané pro tento typ. Mají z výroby navařené vyvažovací dráty, takže kola mají jen malá závaží. Tachometr ukazuje 126 478 km. V roce 2015 dostala nové čalounění, protože sedačka řidiče byla prosezená.
Zajímavostí tohoto vozidla je rok výroby 1962 (na štítku i v techničáku), ale prodáno bylo už 23. 12. 1961. Dostala jméno Doktor.
Interiér po šampónování je jako nový.
Posielam Vám fotku svojej Octavie Super, na ktorú nedám dopustiť.
www.octavia.super.szm.sk
Tomáš Pavlica
Praha 5 ŠKODA Octavia
Originální lak – trošku zašlé, ale pěkné svou původností. Prodáno 2006.
Dobrý den pane Vaněčku, posílám Vám pár informací o svých strojích a také fotodokumentaci. Bohužel jsem na to trochu zapomněl, takže píšu až teď.
Nejprve ŠKODA Octavia – rok výroby 1961, listopad (985). Má najeto neuvěřitelných 200 000 km a vše je původní. Motor i převodovka pracují bez problémů, opravoval jsem pouze brzdové obložení.
Původní majitel bydlel o ulici dál a už nemohl jezdit. Interiér je také perfektní – sedačky nepoškozené, celá léta chráněné potahy. Nejslabší místo na autě je podlaha v kufru a také podběhy a prahy.
Lak je bohužel nepůvodní – v roce 1976 byla přestříkána na světle modrou. Původní barva byla slonová kost. Jsem druhým majitelem už třetí rok a auto se daleko nestěhovalo.
Ale zatím to jde. V tomto případě už je renovace nutná kompletní, ale na tu zatím nejsou ani peníze, ani čas. Snad to vyjde.
Stav k 5/2008 – začalo kytování a broušení karoserie. Použity materiály BODY CAR: stříkací 980 (základový plnič) a tmel 211 (pro větší nerovnosti).
Stav k 5/2008 – během dlouhého víkendu proběhlo nastříkání vozu. Použita dvoubarevná kombinace RAL 5017 (modrá ŠKODA) a RAL 5022.
Kuba
2012 – od kolegy veteránisty: „Posílám foto z dovolené na Kubě. Takových věcí tu jezdí dost. Je to výlet do minulosti. Zdravím, Pavel Gazda.“
Pavel Jambor, Žatec – ŠKODA Octavia. www – další vozy
Marek Šmejcký – ŠKODA Octavia Combi 1965. www
Vladimír Tomek, Mělník – ŠKODA Octavia Combi. Dále flotila vozů 1202 v různých provedeních + 1000 MB. www
Mr. Atila Balog, Novi Sad, Srbsko – ŠKODA Octavia Combi 1965, 95 000 km. „Best regards from Balog Atila and oldtimer club ‘Veteran’ Novi Sad – Serbia.“ Every day used car. Restoration: 2002.
From 12th Oldtimer Meeting in Novi Sad, 26.08.2006 – my red Škoda and two Felicia guests from Hungary.
As you know, I am a Škoda Octavia fanatic and use my red Octavia almost every day. I am 33 years old and live in Novi Sad.
(Sremska Kamenica, 3 km from Novi Sad). We have an oldtimer organization called Auto Moto Klub "Veteran – Novi Sad". The club exists since 1989 and has organized 12 oldtimer meetings in Novi Sad. I am currently the new president of the club.
8. Tomos APN4 1977 (everyday moped)
9. Two pre-war bicycles: Vaterland and NSU.
As you know, my love is Octavia and I want to sell other cars. I have some spare parts, new and used, and keep them. Of course, I always need something else.
A few things I bought on German eBay, but I have problems with payment from Serbia. Story about my Red Škoda: first owner was an old Slovakian butcher named Petras Miroslav. In 1982 he had a small accident on the left door and became afraid, so he never drove this car again, but kept it jealously.
After his death in 1996, the car was bought by Almasi Oskar (Hungary), who started restoration, but the engine was blocked, so he only partially disassembled it. In 2002 I bought my love and restored my Škoda to superb condition.
At that time, the Škoda had only 66,060 km. I have been to many oldtimer meetings in Serbia, Hungary, and Bosnia.
Best regards, Balog Atila.
I have a few cars and motorcycles:
1. ŠKODA Octavia ’65
2. ŠKODA Octavia ’59
3. Opel Rekord P1 ’59
4. DKW Auto Union 1000s Deluxe Coupé ’62
5. Fiat 124 Spider BS1 ’71
6. NSU Prima 5 Scooter ’65
7. DKW SB200 ’36
Hello Václav, I’m sending you a picture from the oldtimer meeting in Zrenjanin – Serbia 2010. Best regards, Balog Atila from Novi Sad (my Škoda is still OK).
Je v původním originálním stavu včetně pneumatik, má najeto 77 777 km. Je plně pojízdné a s novou STK.
Pavel Kojan, Třeboň – ŠKODA Octavia Super 1964. Kompletní renovace byla provedena v roce 2000 a od té doby změnila asi dva majitele.
Minulý rok 2008 v květnu jsem ji koupil ve Varnsdorfu a moje první jízda byla z Varnsdorfu domů přes noc. Asi 312 km ujela úplně v pohodě.
Na fotkách je příprava na jihočeské křtiny naší dcerky Pavlínky. Hezký pozdrav z Třeboně zasílá Pavel Kojan.
Do posledka v provozu, rok výroby 1969 (poslední typ se světly ze 100). Teď ji renovuji, jsem členem Veterán Tatra klubu Bystřice nad Pernštejnem.
Juraj Urban
Klasov, Slovensko ŠKODA Octavia - 1963
2015 – Dobrý deň, pán Vaněček! Posielam vám pár fotiek z Octavie, ktorú som už dokončil. Ďakujem! S pozdravom.
Stav 2009
www.skodavolkswagen.de
Rok 2012 – Pozdrav z návštěvy Muzea ŠKODA Mladá Boleslav.
Hi Vaclav, the packet is received. Thank you.
A few pictures from my visit in Mlada Boleslav in the summer.
Best regards, Stephan.
8/2010 – Hello Vaclav, my Octavia is ready. Here are some images in a new format; the last ones were very large. Thank you for the good cooperation!
Best regards from Schönebeck!
Stephan.
Hello Stephan,
I thank you, it is really a very nice renovation! Thanks & ahoj from Prague to Schönebeck!
Vaclav.
Jan Michal, Kozlov – Traktor. Nejsem autorem přestavby, již jsem ho tak zakoupil a pouze mírně dolaďuji. Celé šasi ze ŠKODA Octavia Combi je použito jako základ náklaďáčku. Nosná roura a kardan zkráceny, za originální převodovku zařazena druhá z vozu Moskvič.
Ján Kundlák
Veľké Uherce, Slovensko ŠKODA Octavia - 1961
Už nový model s plutvami od výroby. Jej vlastníkom sa stal môj otec v 70. rokoch (ako 3. majiteľ). Auto bolo kompletne vyvarené a prelakované, prevedená generálna oprava motora. Nie je v originálnom stave – otec prerobil radenie na podlahu a vymenil výfuk za výfuk z Lady (v čase výmeny nebol originálny zohnateľný). Auto je víkendovo využívané ako bežné auto, no má špeciálnejšiu opateru ako ostatné približovadlá v rodine.
Petr Svoboda
Vrchlabí ŠKODA Octavia Combi - 1963
2014
Zakoupen v roce 2014 v dochovaném stavu, vyroben roku 1963 v automobilovém závodě Škoda Kvasiny. Je po prvním majiteli a má najeto 167 000 km.
Jiří Mizera, Liberec – ŠKODA Octavia 1959. Náš vůz má jméno Vendula a na jedné fotce je ve společnosti našeho syna Honzíka.
Mr. Arkadiusz Widelski, Lublin, Polsko – ŠKODA Octavia Super 1960. 2014 – Jsme fanoušci Škody! Navštívili jsme továrnu a muzeum v Mladé Boleslavi s touto Octavií, ujeli jsme 900 km tam a zpět. Octavia se vrátila bez poškození! Jen benzín a 2 litry oleje :-) Průměrná spotřeba 6,4 l/100 km, 3 osoby, spousta zavazadel a náhradních dílů.
We are Skoda fans! We have visited the factory and the museum in Mlada Boleslav with this Octavia – 900 km each way. Octavia came back without any damage! Only petrol and 2 litres of engine oil :-) Average consumption 6.4 l/100 km, 3 persons and lots of luggage and spare parts.
Děkujeme za úžasná fota a dokumentaci tak velkého a významného dne. Připojujeme se ke gratulantům a přejeme novomanželům krásnou, bohatou a nevšední jízdu nejen s tímto veteránem, se kterým jsme od počátku renovace, ale i pohodovou jízdu běžného života. Ať vám to sviští!
ŠKODA Octavia 1962 – Jeho příběh se teprve začíná psát. Zakoupil jsem ho minulý týden a zatím zjišťuji, jaké opravy bude potřebovat. Karoserie má svá nejlepší léta za sebou, podvozek také :-) Motor běží a nad očekávání i jede. Kasle bude muset z rámu dolů a vše dát do použitelného stavu. Zřejmě výměna prahů a oprav na spodní části kufru. Auto má závěs a v místě uchycení už to není, co bývalo :-)
V autě chybělo víko na převodovce a páky na řazení. Teď už to řadí a zdá se, že tato část vozu bude v pořádku. Brzdy jsou překvapivě v dobrém stavu. Čeká mě spousta práce a jsem rád, že tyto stránky a obchod provozujete. S pozdravem, Václav Dolejší.
Martin Kročák, Dubné – ŠKODA Octavia Super. 2013 – pracoval jsem na ní 2 roky, kompletně jsem ji rozebral. Doufám, že se Vám výsledek líbí a neudělá ostudu na vašich stránkách. Děkuji za díly, které jsem od Vás zakoupil – moc mi pomohly. Zdraví Martin Kročák.
„My také děkujeme za krásná fota, paráda... Zdraví Vaněček – PRAGOS.“
Miloš Trnka, Kuřim – ŠKODA Octavia. Oktávku jsem získal po dědovi. Jezdil s ní i můj táta a koncem 80. let, kdy ji rodiče chtěli prodat, jsme se dohodli, že ji opravím a nechám si ji. Měla najeto přes 400 000 km, tak jsem koupil druhou bez dokladů na náhradní díly. Ta měla najeto 100 000 km, ale karoserie byla špatná. Nápravy, převodovku atd. jsem přemontoval na naši původní. Renovace mi trvala několik let.
Mr. Tuomo Brelo, Ahmovaara, Finsko – ŠKODA Octavia Combi. 2013 – v jednom roce jsem ujel 6000 km, v létě i v zimě při -33 °C.
Dále mám staré hasičské auto z roku 1962. Změnil jsem ho na devítimístné, se stolem atd. Velmi vtipný vůz – neviděl jsem žádné podobné ve Finsku!
Ing. Dalibor Válek, Ostrava-Poruba – ŠKODA Octavia Combi 1965. 2013 – koupil jsem ji nedávno po dlouhém hledání. Připravuji úplnou renovaci. Nebýt Vašeho obchodu, díly bych tak jednoduše nesehnal. Problém teď vidím spíše s pneumatikami.
Plamen Vasilev
Razgrad, Bulharsko ŠKODA Octavia
Doufám ve spolupráci v budoucnu pro zachování tohoto pokladu z minulosti ve skvělé kondici, aby všichni lidé kolem něj byli šťastní.
Peter Kovář, Slovensko – ŠKODA Octavia Super 1962. Máte skvelú stránku o starých škodovkách. Našiel som tu veľa zaujímavého čítania. Posielam Vám fotku svojej Octavie Super, na ktorú nedám dopustiť. www.octavia.super.szm.sk
Milan Anděl, u Kolína – 2013. Dovoluji si Vám poslat pár obrázků z prací na renovaci staré Octavie. Auto mám kompletně vyvařené, teď vše tmelím a brousím – to je snad ta nejhorší práce, kterou znám :-) Ještě tak týden a půjde celá karoserie do stříkacího tmelu.
Vůz dovezen z bývalé NDR, kde se na něm dřívější majitel pořádně „podepsal“. Dveře nešly zavírat, mezi blatníky a prahy nebyly žádné mezery, po opravách autogenem bylo vše zkroucené a karoserie natřená štětcovou metalízou. Nakonec v Německu na vrakovišti zvedli auto kurtou za střechu, čímž došlo k pomačkání okrajů střechy i rámu dveří.
Mr. Gabor Nagy, Budapest, Hungary – ŠKODA Octavia. 2012 – posílám pár fotek z renovované Octavie, ještě není zcela hotová. Na fotce je má Octavia, Karmann Ghia 14 a ne zcela krásný muž :-). Zdravím, Gabor.
„I send some photos from my Octavia to your international gallery. It is not ready yet, but I have some pictures about the restauration of the car. On the last picture the not very nice man, that's me with my Octavia and Typ 14 Karmann Ghia. Best regards, Gabor.“
Koupeno 10/2012. Již je renovace v běhu a pokud budou finanční prostředky a vydrží nadšení, tak to dokončím, doufám. S pozdravem, Klein Vladimír.
Mr. Petr Michalek, Scandiano, Itálie – 2014. „Ahoy Vaclav, děkujeme za spolupráci. Už se blíží konec renovace, dělám reklamu pro vás tady v Itálii, začíná se líbit Škoda.“
Ing. Jan Novotný, Polička – Posílám slíbené fotky z výletu s přírodou na pomezí Českomoravské vysočiny. Trasa: Polička, Telecí, Pustá Rybná, Březiny, Milovy, Blatiny, Medlov, Krásné, Daňkovice, Spělkov, Podlesí, Telecí, Kateřinky a zpět. Je tu krásně. Pro výlety takových aut a motorek – krajina jako stvořená. PS: Auto není „veterán do vitríny“, ale na nedělní výlet postačí. Příští rok plánuji repasi disků, nové pneu, mezikruží pod poklice a výměnu masky za původní model z roku 1963 + výměnu přední kapoty (nesedí). Na náležité podráždění manželky to bude stačit. :o)
Rok 2012. PS: Auto nie je „veterán do vitríny“, ale na nedeľný výlet postačí. Budúci rok plánujem repasi diskov, nové pneumatiky, medzikružia pod poklice a výmenu masky za pôvodný model z roku 1963 + výmenu prednej kapoty (nesedí).
Dobrý den, pane inženýre, dovoluji si i já zaslat foto mojí Oktávky před renovací a po renovaci. Oktávka je zrenovována z převážné většiny z dílů od Vás. S pozdravem, Jan Chocholatý.
Timo Koponen
Paimio, Finland ŠKODA Octavia
Model 1964
54 000 km. Většina vozu je původní, pouze nový lak karoserie z roku 1980. Vlastním ho 9 let, předtím byl majitelem dealer vozů Škoda.
Jiří Dohnal
Týn nad Vltavou
Dobrý den, vozili jsme se v ní jako děti. Otci se pak naskytla možnost koupit nové auto, to bylo tak v roce 1981–82. Nové auto Škoda 120 bylo sice svižnější, ale naprosto mě zklamalo svou vnitřní hlučností – však také mělo výjimku z vyhlášky! A v zimě bídným topením – než začala topit, trvalo to pár kilometrů. Takže chvíli jsme na Octavii vzpomínali. Ještě ke koupi té Š120: Favorit byl v nedohlednu, otec chtěl moc nové auto a Žigulík ho nelákal, hlavně kvůli spotřebě – byl komunismus a každá koruna se počítala.
Radek Matějka
Klatovy ŠKODA Octavia
Zasílám foto Octavie, kterou jsem si nedávno pořídil a začínám renovovat. Vůz je po prvním majiteli, který o ni dobře pečoval, ale už se na ní objevují počínající známky koroze. Zatím jsem na začátku a čeká mě ještě pořádný kus práce, abych auto vyladil dle svých představ. 2011.
Václav Tille
Teplice ŠKODA Octavia Super - 1962
Tuto krasavici jsem zakoupil před měsícem, nepojízdnou a po menším požáru pod přední kapotou. Bude potřebovat ještě pár dílů a nový kabát, ale už teď nám dělá radost. Zdravím všechny fandy a fanynky této značky. Vašek T.
Dobrý den, pane Vaněčku, dovoluji si Vám zaslat pár fotografií z téměř dokončené renovace mého veterána. Zbývá již jen geometrie, emise, STK a vyzvednout SPZ z depozitu. Děkuji Vám za to, že pomáháte nám nadšencům a bláznům splnit si své sny. Bez Vás by to bylo všechno o dost složitější. Věřte mi, že když si nyní prohlížím ty desítky, spíše stovky obrázků z průběhu renovace, když si vybavuji ty stovky hodin strávených v dílně a na konci vidím, že ten výsledek stál za to, mám opravdu slzy na krajíčku. Věřím, že také Vás jistě zahřeje ten pocit, že jste pomohl zachránit zase jednoho veterána, který opravdu neměl daleko k totální likvidaci.
S pozdravem Ing. Lumír Pavlásek.
Vážený pane Pavlásku, my velice děkujeme za krásná slova i ocenění. Plně Vám rozumím (tyto emoce mám také a díky za ně...) a je nám ctí přispět k trvalým hodnotám, které se takto tvoří. O tom má být život. Gratulujeme. Díky a zdravíme, V. Vaněček.
Z archivu automobilky ŠKODA jsem si objednal pamětní certifikát o původu mého veterána (na pěkném papíře – datum, kdy vůz sjel z výrobní linky atd.). Sice to není úplně levné, ale budiž. Co mě však trochu mrzelo, byl fakt, že na certifikátu chybělo jakékoliv razítko mladoboleslavského archivu! Je tam pouze podpis. Jistě mi dáte za pravdu, že bez razítka příslušné instituce to jaksi není ono. Poté jsem zjistil, proč tam razítko není – majitelé ŠKODY to prý výslovně zakázali. Celkově prý nejsou činnosti tohoto archivu nakloněni, a tak se neví, zda ho v budoucnu vůbec nezruší. Ještě dnes mi je z toho smutno. Historie naší české automobilky nynější majitele zřejmě moc nezajímá.
Vážený pane Pavlásku, ano, toto je realita české privatizace a rozkradení národního majetku, resp. hodnot, které se po staletí budovaly. Někteří Češi jsou hrdí montážníci Korejců a Němců! Jak kdosi napsal: „Pan Klement se musí v hrobě obracet, protože on založil firmu na truc sudetské firmě Seidl a Neumann…“
V. Vaněček
Renovace našeho veterána na samém počátku – jedná se o Octavii Combi z roku 1966, kterou zakoupil můj otec, když mi bylo 6 let. S její pomocí jsem postavil dům, sloužila bez větších problémů až do roku 1997. Poté stála až do letoška ve vlhké garáži, což jejímu stavu jistě neprospělo.
Není odhlášená, pouze má SPZ uložené v depozitu. Letos jsem se pod tlakem svých synů konečně rozhodl pro její kompletní renovaci. Nedokážu si představit, že bych ji dal pryč – s rodiči jsem s ní byl u moře v NDR, v tehdejší Jugoslávii, dvakrát v Bulharsku a nikdy nás nenechala na holičkách.
Jistě chápete, že se jedná o srdeční záležitost. Velmi jsem uvítal vaše internetové stránky, které nám renovátorům–amatérům velmi pomáhají.
Mnoho a mnoho práce, vylepšuje se stále.
And many, many working hours – it will be better and better.
Koupena 2010 v Ostravě. 85 % dílů nepoužitelných.
Bought in 2010 in Ostrava. More than 85% of parts were not usable.
Daniel Slapnička
Ústí nad Labem ŠKODA Octavia - 1962 „Oloušek“
V příloze posílám nové fotky mé Octavie.
Olouška jsem získal takto: V roce 2008 mi zazvonil telefon a v něm se ozvala paní, která se ptala, jestli neznám někoho, kdo by měl zájem o starou Octavii. Říkala, že ji chce prodat, protože od ledna 2009 se už bude muset platit 10 000 Kč eko daň.
(Já v tu dobu renovoval Simcu Cinq (licenční Fiat 500A Topolino) a konec byl v nedohlednu. Tak jsem paní odkázal na inzerci na internetu apod. Manželka mi potom říká, jestli je to pojízdné a jestli by nebylo lepší auto koupit a prodat to Topolino.)
Jeli jsme do Děčína se na to podívat. Skoro 10 let to stálo na jednom místě v garáži po smrti majitele – manžela staré paní. Cena byla velmi nízká a k dnešním cenám na internetu až směšná. Auto nebylo pojízdné, ale chtělo to jen renovovat brzdový a palivový systém. Mnoho kutilských zásahů neměla, a tak jsem vše vyměnil za dobové originální díly (model 61). Už s ní jezdím čtvrtou sezónu.
Peníze z prodeje Topolina zbyly ještě na nákup Škody 1000 MB II. série z roku 1964. Pro tu jsme jeli do Berouna v červnu 2009 a svým způsobem ji také jen ladíme po estetické stránce – hlavně s ní jezdíme.
József Borsos
Magyarország, Hungary ŠKODA Octavia - 1962
2013 – Ahoj Václave! Děkuji vám za vaše slova (karburátor...) Jsi dobrý přítel! Ahoj, Josef.
Ahoj Josefe, my také děkujeme a posíláme pozdrav do Maďarska! Ahoj, Václav.
Daniel Toul
Míchov ŠKODA Octavia
Moc děkuji za díly a posílám foto. Jsem moc rád, že existují lidé, kteří nenechají zajít slávu těchto skvělých vozů. Ještě jednou moc díky! S pozdravem, D. Toul.
Jaroslav Havlík
Vysoké Mýto TRAKTOR Karburátor jsem obdržel a namontoval. Motor naskočil na první pokus bez problémů. Chtěl bych Vám poděkovat za perfektní práci na renovaci. U mne se nejedná o veterána, ale o traktor domácí výroby, který používám na své chalupě a který je osazen motorem z Octavie. Jaroslav Havlík.
Václav Dolejší
Milevsko ŠKODA Octavia - 1960
Je po opravě, ne po renovaci :-) 1085 ccm, najeto 51 000 km. Mezityp. Auto jede dobře, ideální kousek na výlety.
Luděk Bartoš
Sezimovo Ústí ŠKODA Octavia Combi - 1969
Vůz jsem dostal od své tety. Musel jsem ho vykutat ze zčásti zřícené stodoly. Po zdařilém vytažení jsem zjistil, že má najeto pouhých 460 km! Bohužel se do auta nastěhovaly myši, takže jsem musel celé čalounění udělat nové. Auto bylo přikryté dekami, které zanechaly fleky na laku, takže i lak je nový. Plechařina zůstala původní. Původně jsem odjel i na původních pneumatikách, ale nakonec jsem je musel vyměnit, byly sice nesjeté, ale zpuchřelé. Po těchto úpravách jsem udělal technickou, přepis a mohl jezdit. K autu mám veškeré papíry – velký techničák, fakturu z Mototechny, odesílací list i poukazy na záruční prohlídky. To by v Boleslavi koukali, kdybych se teď objednal :-) Autíčko jezdí jako víno a má už 4000 km. Těším se na další spolupráci. S pozdravem Luděk Bartoš.
Bengt Thelin
Klippan, Švédsko ŠKODA Octavia TS - 1961
ŠKODA Octavia - 1963
ŠKODA Octavia Combi - 1962
ŠKODA Octavia Super - 1961
Ladislav Tetaur
Brno ŠKODA Octavia - 1963
Hurá, hurá! Dnem 27. 9. 2016 se mi podařilo dostat Octavii na značky (RZ a ORV). Provedl jsem dvě testovací jízdy: 10 km a 52 km, vše bylo v pořádku. Musel jsem zvládnout veškeré čalounění (červené potahy ještě od rodičů – jen vyprané), tmelení, lakování a přeleštění, nástřiky spodku vozu atd. Byla to fuška. Děkuji za podporu v ND, rady během rekonstrukce i obrovskou duševní podporu. Po osmi letech boje si teď budu užívat. Těším se na další spolupráci!
Dusan Sorger
Austrálie ŠKODA Octavia
Octaviu som kúpil z Tasmánie, kde som ju náhodou našiel na predaj. Je vo veľmi dobrom stave a pojazdná, volant je na pravej strane a radenie na podlahe. Pokiaľ viem, je to asi jediná v Západnej Austrálii, ak nie v celej Austrálii.
Piotr Koczwara
Skawina, Poľsko ŠKODA Octavia Combi
This is my car. 90% is original – only the inside carpet and seats were changed, everything in good condition.
Josef Švarc
Pustějov ŠKODA Octavia - 1960
2015 – posílám pár foteček naší krasavice. Naše Octavia „Hanička“ jde na celkovou opravu – nový lak (původní barva), nově pochromované nárazníky a vše, co k opravě patří. Mám ji po svém otci, který ji zdědil po svém otci. Děda ji koupil náhodou – byla určena na vývoz, ale kvůli bublině na střeše ji vrátili. Mám desetiletého syna a ten je z Haničky unešený. Manželka má stejnou zálibu – koupila mi kombíka, abych mohl na Haničce vyměnit přední nápravu, což se podařilo. Jsme rádi, že je tu tolik lidí se stejnou vášní. V techničáku jsou zapsaní tři majitelé – děda, otec, já – a jednou i můj syn. S pozdravem Švarcovi.
Zdeněk Dundr
Lužná ŠKODA Octavia
2014 – Konečně jsem ji dodělal. Je po celkové renovaci karoserie. Motor, převodovka a rozvodovka jsou původní.
Michal Novák ŠKODA Octavia
V původním stavu – výměna předních blatníků a lak před 30 lety. Auto stálo 20 let, jsem druhý majitel. Je na původních SPZ, s historickou testací. O renovaci neuvažuji, byla by to škoda. Doplním jen chybějící doplňky (okrasné lišty, gumové těsnění apod.). Toto je náš první historický kousek – a jak to vypadá, nezůstane dlouho sám :-)
Milan Holinka
Nový Hrádek ŠKODA Octavia - 1962
2016 – Posílám několik fotek mého vozu. Auto ŠKODA Octavia 1962 jsem koupil v Praze v roce 2010, převezeno bylo na vleku do dílny. Oprava stále probíhá. Pracuji na autě sám, jen klempířské práce provedl odborník – kamarád. Auto má běžné registrační značky (nyní uložené na úřadě) a eko daň je zaplacená. Jelikož mám čas jen o víkendech, práce probíhají pomalu. Děkuji za skvělý obchod, který umožňuje pohodlný nákup dílů na veterány. Jste prostě fajn!
2016 – zrenovovaná přední náprava.
Přidávám dvě fotky – na jedné je zrenovovaná přední náprava, na druhé demontáž motoru z vozu. Nyní pracuji právě na motoru. Auto opravuji postupně, na kompletní oddělení karoserie, podvozku a motoru s převodovkou najednou nemám prostor. Vůz vpředu stojí na podpěrách, bez nápravy, motoru i převodovky. Zadní část už stojí na kolech.
p. David Pelant
Liberec
ŠKODA Octavia – 1961
1961 – výroba, 1. majitel?, motor 1089 ccm / 40 k
1965 – dovoz ze zahraničí, země původu nevyplněna, 2. majitel z Jablonce nad Nisou
1973 – výměna motoru za motor z Octavie Combi 1221 ccm / 47 k
1976 – 3. majitel ze Zásady, nejspíš jeho zásluhou auto přežilo – kniha jízd psaná od roku 1976 do 2008, deník všech oprav, promazání, kontrol vůlí, seřízení světel, sbíhavosti atd.
2008 – 4. majitel z Kopidlna dostal auto jako odměnu za práci na jiném autě, stálo ve stodole, výjimečně snad projeté
2016 – 5. majitel z Mladé Boleslavi – já :) 151 000 km. Sundávám vrstvy tmele z promáčklin, odstraňuji nepůvodní díly, měním oleje, kapaliny, filtry a další náplně. Auto jelo po vlastní ose a mechanicky je ve velmi dobrém stavu. Snažím se zachránit původní lak – pod dvěma vrstvami nového se objevuje původní. Vidina 3/4 původního laku za tu práci stojí. Zadní čelo s podnárazníkem a pravý zadní blatník jsou nejhorší, stejně tak podlaha v kufru, kde už probíhá oprava. Motorový prostor je naštěstí v pořádku a natíraný béžovou barvou, spodek podlahy a podběhů stříbrným Tlumexem.
p. Jiří Šurka
Žlutice
ŠKODA Octavia
2016 – Foto mé Oktávky z předloňské cesty do Slovenského ráje – fotografie jsou od německého vojenského hřbitova pod Tatrami a z Liptovského Hrádku. V současné době prochází oprava, aby byla schopná opět dojet bez problémů na východní Slovensko :-)
p. Luděk Roll
Ústí nad Labem
ŠKODA Octavia – 1961
2015 – vůz jsem koupil v roce 2004 jako pojízdný, ale po technické stránce ve špatném stavu. Jsem 5. majitel. Rok výroby 1961, v roce 1968 byla měněna karoserie, asi po nehodě. Postupně jsem provedl kompletní opravu a před 5 lety lak. Neprofesionální renovace, ale poctivě dělaná. S vozem jsme byli na svatbě i svatební cestě. Postupně měním opotřebované díly a děkuji za váš obchod a rychlé dodávky.
p. Tomáš Janev
ŠKODA Octavia – 1962
2015 – děkuji za ochotu při nákupu dílů. Vůz vlastním 16 let, původně připravený na rozřezání. Zachránil jsem ho a složil ze dvou vozů. Původně modrá, pak černá, zelená a nyní červená. Neoriginální odstín, ale líbí se mi. Jmenuje se Kristýna a po letech dodělávám podvozek, aby byla pohodlně pojízdná.
p. Petr Hipsch
Duchcov
ŠKODA Octavia Combi
Zdravím Vás, zasílám pár fotek vozu Škoda Octavia Combi r.v. 1970 po renovaci. I Vaší zásluhou se vůz povedl – děkuji a těším se na další spolupráci. S pozdravem, Petr Hipsch.
p. Alois Urban
Štítná nad Vláří
ŠKODA Octavia – 1963
Posílám Vám pár fotek, auto je dokončeno i díky Vám. S pozdravem Alois Urban.
p. Zdeněk P.
ŠKODA Octavia
Několik fotek, které jsem vytvořil z Octavie s pomocí některých dílů od Vás. Zároveň potvrzuji, že gumový klínek se hodí i do bočních oken.
p. Hugo Viceník
ŠKODA Octavia
Dobrý den, děkuji za díly, už zase brázdím cesty a rozdávám úsměvy. Děkuji!
p. Roman Stacha
Havířov
ŠKODA Octavia – 1962
Zasílám pár fotek mé Octavie z roku 1962, kterou jsem dostal v roce 1984 od mého dědy. S otcem jsme provedli první GO v roce 1985. Od roku 1993 stála ve stodole. Na jaře 2014 jsem začal s opravou a v lednu 2017 dokončil druhou GO za použití Vašich dílů z internetového obchodu.
p. Ivan Matula
Valašské Meziříčí
ŠKODA Octavia – 1970
Krátce k našemu veteránu – Octavia Combi 1970, jsme druzí majitelé od roku 1989. V roce 1993 prodělala nezaviněnou nehodu a po renovaci vyjela na silnice v roce 2002. Od té doby nám dělá jen radost a potěšení.
Mr. Ladislav Benö
Slovensko
ŠKODA Octavia – 1961
Vlastním je od roku 1994, jsem osmý majitel a nyní je dávám do původního stavu.
p. Tomáš Janošek
Stará Ves nad Ondřejnicí
ŠKODA Octavia
V příloze posílám foto ze srpna 2017. Octavii jsme s manželkou dostali jako svatební dar od kolegů. No, práce jak na kostele.
p. Tomáš Pacholík
Nové Město nad Metují
ŠKODA Octavia – 1959
V příloze přikládám fotku své Octavie z roku 1959. Byla zakoupena v roce 1970 jako náhrada za Populára (1936/37?). V roce 1978 byla čelně havarována a rok poté trvale vyřazena z registru. Po celou dobu stála v garáži. V roce 2011 jsem začal shánět díly a pomalu ji opravovat.
p. Zdeněk Halečka st.
Boskovice
ŠKODA Octavia – 1959
Vážení přátelé z Pragosu, děkuji za rychlé a kvalitní vyřízení objednávek. Posílám foto mého veterána Škoda Octavia 985–1959. I když je auto renovované již delší dobu, je stále co vylepšovat a opravovat, proto nakupuji součástky od Pragosu. Celý vůz jsem renovoval sám, včetně čalounění. Renovace trvala čtyři roky. Na fotkách jsou ještě nesprávná skla předních blinkrů. Barva vozu je shodná s vozy vyrobenými v roce 1958 na Expo v Bruselu. Zdraví Zdeněk.
Petr Hak, Dvůr Králové nad Labem — Škoda Octavia. Dnes se probírám starými e-maily a narazil jsem na slib, který jsem Vám dal — že pošlu pár fotek ze srazu veteránů v Jičíně, kterého jsem se i díky Vaší rychlé reakci na mé požadavky mohl zúčastnit. Srazu jsme se zúčastnili s kamarádem, který má také Octavii. Moje Octavie je v béžové barvě a kamarád má zelenou. Doufám, že Vás těchto pár fotografií potěší.
Luděk Maděra, Zlín — Traktor. Pokud se týká obrázku mého veterána – je trochu netypický. Člověk, od kterého jsem ho koupil, mi řekl, že byl zkonstruován v Agrostroji Prostějov. Byly vyrobeny dva prototypy a jednalo se s bývalou NDR o výrobě naftového motoru. Nakonec soudruzi rozhodli, že se socialistické lány nebudou orat traktůrky, a do výroby ho nezařadili. Konstruktér prý jeden z těchto dvou prototypových kusů „rozkulačil“ a po čase ho prodal člověku, od kterého jsem ho koupil já. Nejde tedy o výsledek lidové tvořivosti. Motor, převodovka, hlavní brzdové válce (má dva – zvlášť pro levé a pravé zadní kolo) i brzdové válečky v zadních kolech jsou z Octavie. Kromě toho má druhou převodovku do pomala pro orání a hydrauliku pro zvedání a spouštění pluhu i sklápění přívěsu.
Věra Zdráhalová, Čechy — Škoda Octavia. Náš veterán před – květen 2015, a po – březen 2017. S pozdravem manželé Zdráhalovi.
František Mládek, Rosice — Škoda Octavia Combi, 1971. Zajímavost: první majitel byl zapsán do technického průkazu až v roce 1978, auto má stále původní SPZ.
Jan Sedláček, Plzeň — Škoda Octavia. Dvě fotografie z cest s Oktavií. Letos ji ještě čeká Slovensko, pak se rád podělím o další fotky a zážitky.
Peter Ščepka, Slovensko — Škoda Octavia Super. Posielam zopár fotiek, len mám toho dosť veľa, tak aspoň niečo. Vozidlo bolo kompletne rozobraté.
Jan Uher, Praha — Škoda Octavia. Zatím jsem vůz pouze pořídil, převezl k sobě a prvně projel. Letos na něj nebudu mít moc času. Octavia byla dlouhá léta u staršího pána, který ji držel garážovanou, zaměnil barvu z šedě modré na červenou a také přidal mnoho neoriginálního vybavení. Potom ji měl pán, který započal renovaci (podlaha a brzdy), přičemž díly kupoval u vás. Já bych rád vůz letos ozkoušel a příští rok začal s větší renovací. Mám v plánu obnovit původní barvu a uvést vůz do „továrního nastavení“.
Radek Zoňa, Klučov — Škoda Octavia. Pořídili jsme si ho s kamarádem před pěti lety a spojili tak dva koníčky – veterána a muziku. Postupně ho trošku zvelebujeme, momentálně spíš udržujeme v chodu. :-)
Jan Drbohlav, Bradlec — Škoda Octavia, 1960. Oktávku, která se od své výroby v roce 1960 a podle velkého TP pravděpodobně jezdila první čtyři roky přímo ve Škodovce, protože od výroby má první registraci až v červenci 1964, jsme získali od jejího třetího majitele – známého pražského ortopeda a rodinného přítele – v roce 2015 po dvou letech přemlouvání, že této zaprášené krasavice je v kůlně na chalupě škoda. A pak slovo dalo slovo a do letošního roku probíhala renovace, kterou pan doktor svépomocí započal. Prvním majitelem byl modelář z Prahy, který si auto koupil v roce 1964. Dalším majitelem o rok později byl opět pán z Prahy, voják z povolání narozený v roce 1914, který vůz používal až do konce svého života v roce 2003. Poté si naše Oktávka šest let odpočinula v temné garáži, než ji začal zachraňovat pan doktor, na kterého jsme v roce 2015 navázali my. Doufám, že na Oktávce jsou stovky hodin v dílně vidět. Když s někým nebo něčím trávíte tolik času, už je to člen rodiny. A v čem že je výjimečná? Kolik věcí denní potřeby, které vznikly před 59 lety, funguje a svou funkcí dostačuje dnešním potřebám? Asi jich moc není – a ta naše hnědá Oktávka je jednou z mála, co to dokázala. To už je pořádná vytrvalost a důkaz fortelu a umu škodováků všech profesí.
Lubomír Hájek, Zlín — Traktůrek. Nejedná se o veterána, ale o traktorek vlastní výroby z dílů Octavia. Motor i po tolika letech šlape jako hodinky. Byl trochu problém s brzdami, ale díky vám se vyřeší a doufám, že bude sloužit ještě spoustu let. :-)
Lubomír Hájek, Zlín — Traktůrek. Traktorek postavil můj tchán se svým bratrancem, slouží více než 35 let a díky vám bude, doufám, sloužit dál. Používáme ho převážně do lesa na dřevo. Podle náklonoměru (land metru) zvládá se železnými koly stoupání v lese 35–40 % (bez vlečky). KPZ toho moc neobsahuje – ono není potřeba, pár klíčů, šroubovák, kleště, drát a svíčky. Zatím mě nenechal ve štychu, a když ano, dal se lehce spravit s KPZ. ;-)
Robert Eminger, Ústí nad Labem — Škoda Octavia Super, 1963. Dobrý den, zasílám pár fotek mé Octavie. Na fotkách je auto tak, jak jsme jej vytlačili s předchozím majitelem z jeho garáže. Je to Octavia Super, rok 1963. Jsem čtvrtým majitelem. Auto má platné doklady a dobovou SPZ (UL--) v depozitu. V současné době probíhá oprava do pojízdného stavu svépomocí, jak to dovolí čas a finance. Auto má již třetí motor (výměna vody po 15 letech). V minulosti byly měněny některé části karoserie, takže koroze je minimální, na spodku jen povrchová. Vůz je přestříkán, bohužel ne moc kvalitní a světlejším odstínem (červeň višňová), původní červeň višňová tmavá – Jawa. Do úplné renovace se zatím nechystám, chtěl bych opravit a přebrousit–vyleštit místy popraskaný lak a doplnit některé součástky odpovídající roku výroby (slzy nárazníků, tapecírunk – mám z combi) a řazení předělat zpět pod volant. Drtivá většina náhradních dílů pochází z vašeho obchodu, za což Vám vřele děkuji. S pozdravem Robert Eminger.
Pavel Konrád, Libáň — Škoda Octavia, 1961. Zasílám foto mé Octavie, která byla smontována v Belgii, ale prodána v ČSSR. Jsem druhý majitel a dávám ji po částech do originálního stavu.
Zdeněk Bublik, Poříčí nad Sázavou — Škoda Octavia. Dobrý den, děkuji za vyřízení mojí objednávky. Posílám fotky mojí Octavie, jezdí skvěle díky Pragosi.
Róbert Malik, Žilina, Slovensko — Škoda Octavia. Ešte raz vďaka za ochotu a teším sa na diely, vážim si to. Ešte pripájam fotky, ako sa mi podarilo zachrániť auto po dedovi vďaka vám.
Ladislav Vykouk, Klášterec nad Ohří — Škoda Octavia. Octavii jsem si pořídil loni v srpnu. Měl jsem VAZ 2101, ale líbily se mi tvary Octavie, tak jsem se rozhodl, že Ladu nahradí Octavie. Pro auto jsem jel do Hradce Králové a cesta zpět byla úplně v pohodě. Jinak Octavií jezdím, když je pěkné počasí, na výlety, a občas bych potřeboval ještě jednu ruku na zdravení projíždějících aut. Jediné, co je trochu problém, je třináctiletá dcera, která se stydí autem jezdit. Snad to ale časem pochopí, že to je radost jezdit starým autem. To je asi vše, co bych napsal o naší Octávce. P. S. Letos v září auto půjde na renovaci a mělo by být hotové na jaře, tak už se moc těším. Jen ještě nejsem rozhodnut pro barvu laku – jestli tmavě červenou nebo originál šedomodrou.
Pavel Vývoda, Kopřivnice — Škoda Octavia, 1960. Mám Octavii 1960, výrobní číslo 457207, tj. počátek 7. série. TP v depozitu na nových značkách. Bohužel kdysi při přehlašování z kraje OL do MSK jsem přišel o původní SPZ OL. Koupil jsem ji v lednu 1993 od starého pána, který přišel do autobazaru v Olomouci a chtěl auto prodat do dobrých rukou, aby se o něj někdo pěkně postaral. Tak jsme se nakonec dohodli na 5000 Kč a od té doby ji mám – „na špalkách“ (tehdy jsem v tom autobazaru nedlouho dělal po VŠ). Byla pojízdná a měla minimální korozi. Pán udělal pár „vylepšení“ jako montáž dělených koženkových sedaček nebo řazení na podlahu, které chci vrátit. Přední lavice v mém potahu se asi již nedá sehnat, tak uvidíme. Občas něco sundám, očistím, natřu, namažu, uložím, ale hlavní věci mě čekají – lak, chromy, motor. Plátěné čalounění střechy je OK, ale chtělo by vyčistit a uvidím, jak to s ním bude při lakování. Líbí se mi vaše práce a smekám před dosaženými zkušenostmi a umem. Jsem ale „autař“, bohužel ne automechanik, mám automobilní průmyslovku z Bruntálu a VŠ motorová vozidla z VUT Brno, tak se budu snažit udělat maximum mechanických věcí sám. Zachovat maximum originálních věcí, i když mají patinu – nevadí. Kdybych k tomu neměl osobní vztah a určitou odbornost, určitě bych si nechal podvozek a motor udělat u vás. Moc se mi vaše práce líbí – z fotek. Ale chci si to „vyžrat“ sám :-) Auto dělám pro rodinu a budu doufat, že si jej užiju nejen já a manželka, ale i moje děti a jejich děti. Z chajdy prostě nepůjde. :-) Ze zasněžené Kopřivnice zdraví Pavel Vývoda.
Michal Szöke, Handlová, Slovensko — Škoda Octavia. Viac fotiek máme na stránke www.otac.sk. Ďakujem s pozdravom, Michal Szöke, Oldtimer Autoclub Slovensko.
Zdislav Bradáč, Nový Bor — Škoda Octavia, 1959. V příloze jsem zaslal foto mého vozu Škoda Octavia 985 r. v. 1959. Vozidlo vlastním 27 let a bylo to moje první auto po prvním majiteli (dva cikáni, kteří auto opečovávali dva měsíce, až ho odstavili na vrakoviště ve Stružnici, kde jsem ho tenkrát koupil, se nepočítají). Od roku 1997 najeto cca 750 km a jen v létě a v suchu. Lak je 22 let starý. Auto si pomalu a v klidu vylepšuji a leštím, a to i díky vaší firmě, ve které jsem objevil mnoho dílů a inspirací k doladění mého auta k dokonalosti.
Libor Fiala — Škoda Octavia, 1961. Děkuji a přikládám tedy nějaké foto vozu. Octavia, rok 1961, „původní“ stav, tedy bez renovace, jen udržováno a stále provozováno jako „víkendové vozidlo“.
Josef Hadač, Suchdol nad Lužnicí — Škoda Octavia, 1961. Otec ji koupil, když mi byly tři roky, v roce 1961, a máme ji stále. Mějte se hezky. Děkuji. I my děkujeme a zdravíme, PRAGOS.
Matthew Turnock, Velká Británie — Škoda Octavia Combi, 1962. Před několika lety dovezena z Česka do Velké Británie. Právě jsem si ji koupil a je trochu ošuntělá, ale doufám, že ji udržím na cestách ještě mnoho let!
Jan Chleboun — Škoda Octavia, 1962. Původní majitel chtěl z ní udělat zahradní traktor. Nebyla by to věčná škoda. Zdraví a děkuji za spolupráci. Máte pravdu, byla by to věčná škoda, ještě že jste se tak rozhodl. I my zdravíme a také děkujeme, kolektiv PRAGOSu.
Pavel Víšek — Škoda Octavia. Foto autí, které jsem dával rok a půl do pořádku. Fotky před a po renovaci. Kompletně jsem dělal sám, i když nejsem automechanik, elektrikář, lakýrník. Kvalitu vašich veteránů to asi nemá, ale je to v lepším stavu, než jsem koupil. Klobouk dolů, další nádherný kousek, který se podařilo zachránit.
Václav Rieger — Škoda Octavia Super, 1962. Příběh je takový, že se jedná o Octavii v relativně původním stavu. Má silnou patinu, kterou chce majitel zachovat a řešit jen funkční věci. Zajímavostí je, že se jedná o dovoz z Finska, takže se po 61 letech vrátila domů. Projekt s dědečkem (94), který měl stejné auto jako první v životě – dojemný návrat a společná radost.