helpPotřebujete poradit?
helpPotřebujete poradit? helpKontakt shopping_cartJít k pokladně shopping_cartK pokladně
Back to blog home

Your cars

 VAŠE VOZY :    Tyto vozy patří Vám milí kolegové.   Pokud zde ještě chybíte, pošlete prosím nacionále + fotky + příp. zajímavý komentář.


Mgr. Viktor Lorenc, Praha – Škoda Spartak. Pokračování.

Poslední cesta před dnes probíhající renovací.

Renovace 2007–2008.

Odvoz z lakovny 2008.

Doma.

Zapojování elektroinstalace.

Pokračování.

Pokračování.

Červen 2009 – zapojování originální patky na žárovku BILUX.

A zkouška.

2009 – odvoz na kompletaci.

2009 – odvoz na kompletaci.

Kompletace.

Kompletace.

2009 – renovace hotová!

p. Milan Janků – Škoda 445. Dobrý den, konečně jsem se dostal k mailu a mám chvíli času, tak zasílám foto mé Škody 445.

Vůz je absolutně naprosto původní – interiér, motor, nápravy, chromy, lak i límce na pneumatikách.

Podařilo se mi zachovat i původní SPZ, která je bez poškození, protože měl přede mnou pán na ní plastovou ochranu.

Kuriozitou je, že gumičky na stěračích jsou také původní – díky korkovým zátkám, které byly celou dobu pod stěrači.

Auto nevidělo déšť ani sníh. S pozdravem, Janků Milan (mám od Vás Škodu 110LS červené barvy).

Pokračování.

p. Dalibor Indra – Škoda 445.

Pokračování.

Egypt, 2009 – Spartak na prodej (z webu).

Neznámý – Škoda 440 s karoserií Octavia. Vzácnější „přechodový“ typ. (Foto p. Kocián)

Mr. Roman Guhr, Dunajská Streda, Slovensko – Škoda Spartak. Dále vlastní i Octavii a Felicii.

Pokračování.

Pokračování.

Mr. Steffen Strauss, Berlin, Germany – Škoda Spartak.

Pokračování.

Pokračování.

Dostal jméno King, rok výroby 1956, druhá série. Má ještě centrální mazání podvozku. Do původnosti schází pouze standardovská přední světla, která už mám slíbená.

Stav při pořízení.

p. František Čáky, Poprad, Slovensko – Škoda Spartak 440, 1957.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Zdravím, posílám foto mého Spartaka. Renovoval jsem ho sám asi rok a půl. Jsou na něm použité také díly z vašeho obchodu. Čáky František, 12/2011.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

p. Ondřej Šedivý, Roudnice nad Labem – Škoda 440 Spartak, 1958.

Renovovaná z naprostého vraku mou osobou v letech 1996–2000 (to mi bylo 16 let). Originální rámečky a skla předních světel jsou již namontovány.

Odpusťte mi ty boční blinkry, dodnes mě mrzí, že jsem se prohřešil proti originalitě a nezlikvidoval na autě stopy předchozího majitele – kutila.

Ale to víte, bylo mi 16 a byl jsem na to sám... Teď pracuji na Škodě 1101 z roku 1948, ale vidím to ještě na tři roky.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Mr. Axel Schmidt, Waldau, Germany – Škoda Spartak. Po renovaci 2006.

Pokračování.

p. Jaromír Dvořák – Škoda Spartak.

Pokračování.

p. Pavel Jambor, Žatec. www – další vozy

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

p. Ondřej Hubený – Škoda Spartak.

Posílám vám fotky mýho spartakouše, je to počáteční stav. Doufám, že tak na podzim 2007 budou fotky hezčí. :-)

Pokračování.

Pokračování.

Muzeum MB – Škoda Spartak.

p. Martin Kohoutek, Praha – Škoda Spartak.

p. Martin Jungmann, Liberec – Škoda Spartak.

Egypt, 2008 – Škoda Spartak.

p. Miroslav Pešek – Škoda Spartak, 1958. Najeto 57 000 km poctivých. Odkoupeno od prvního majitele, sedm let stálo jako dekorace v showroomu Škoda.

Jsem majitelem od roku 2005. Původní lak, jen měněny blatníky a prahy prvním majitelem – asi zbytečně! V interiéru jsou na dveřích ještě igelitové fólie. Vyjedu s ním maximálně dvakrát do roka, v létě udělám technickou a šup do vyhřívané garáže. :-)

Neznámé.

Neznámé.

Pokračování.

Mr. Adam Michalewicz, Polsko – Škoda Spartak.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

p. Milan Filip, Lhota pod Libčany – Škoda 440. Posílám vám fotky mého Spartaka, kterého jsem dnes dokončil z vašich náhradních dílů. Filip.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Neznámý – Máchovo jezero, 2011.

Mr. Janos Szeberenyi, Budapest, Maďarsko – Škoda Spartak, 1956. Po renovaci.

Pokračování.

p. Pavel Chrbolka – Škoda Spartak. V renovaci 2012.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Koupil jsem vůz na Podbrdsku, stál několik let za stodolou a veverky v něm asi chodily louskat ořechy. Interiér byl plný šlupek.

Mr. Liudmil Deyanov, Sofia, Bulharsko – Škoda Spartak. „Hallo Vaclav, this is my other car :) Kind regards, Liudmil 2012.“

Pokračování.

p. Tomáš Panáček, Napajedla – Škoda Spartak 440 (970), 1959. „Boženka.“ Boženku jsem koupil v roce 1997 za 6000 Kč. Jsem třetí majitel. V roce 1998 jsem udělal malou renovaci jako 21letý kluk. Tehdy bylo málo času i peněz, a tak jsem ji nakonec uložil do garáže. Občas ji protočil, dofoukl kola a snil o tom, že ji dám jednou do pořádného šolichu. Čas plyne – oženil jsem se, mám rodinu – a říkám si, že je čas začít, nebo se sen rozplyne. Šetřím penízky, kupuji díly a chystám se na den D.

Pokračování.

Pokračování.

p. Tomáš Uhrin, Vráble, Slovensko – Škoda Spartak. Renovace 2012. „Ďakujem vám za ochotu, zasielam pár fotiek môjho Spartaka pred a počas renovácie. S pozdravom, T. Uhrin.“

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Původní stav před renovací.

Pokračování.

p. Martin Holub, Liberec – Škoda Spartak.

p. Lubomír Tresner, Brno – Traktor. Nejedná se o veterána v pravém smyslu slova. Je to malotraktor, který jsem vyráběl za totality ve sklepě paneláku. Po dokončení jsem ho musel rozebrat (suterén, 60ky dveře) a vynosit ven, kde jsem ho znovu složil. Nápravy tvoří dva proti sobě otočené diferenciály Spartak, motor také Spartak, převod 1:5. Řízení kniply – brzděním kol. Má velký výkon, ale kvůli tuhé nápravě se výkon špatně přenáší na podložku. Teď upravuji poloosy, aby kopírovaly terén. Za 25 let udělal spoustu práce, hlavně tahání dřeva z lesa. Letos dělám první větší úpravu od stavby.

Ještě zkušenost: motor Spartak je fantasticky konstruovaný. Jednu zimu jsem zapomněl vypustit vodu (Fridex nepoužívám). Na chalupě na Vysočině bylo -25 °C a motor to přežil – vyskočily jen mrazojistky pod víkem ventilů. Po zaklepnutí zpět a výměně oleje motor jede dodnes. S pozdravem a přáním, ať vám vydrží nadšení pro renovace krásných veteránů. Lubomír Tresner, Brno.

Pokračování.

Pokračování.

Mr. Renier Roebroecks, Lanaken – Veldwezelt, Belgie – Škoda Spartak.

Pokračování.

Jan Lukáš, Oldřichovice – Škoda Spartak 445. 2013. K autům jsem měl blízko už od dětství, hlavně díky dědečkovi, který mě brával na srazy veteránů nebo do muzea v Kopřivnici. Všechna auta znal a dokázal o nich poutavě vyprávět. Po získání řidičáku jsem autům propadl i já – nejdříve Škoda 125, pak 136GL, kterou jsem zrenovoval a užíval si jízdu se zadokolkou.

2014 – téměř kompletní podvozek čeká na zásilku z Pragosu. Všechna ložiska vyměněna, filcové kroužky nahrazeny gufery, kardan nově vyvážen. To je asi tak vše, co jsem za rok stihl. :-)

2014 – motor po kompletní generální opravě, postavený z většiny nepoužitých dílů. Původní zůstal jen blok a repasovaná hlava upravená na natural.

Po pořízení Octavie TDI jsem si nejprve vychutnával řízení moderního auta, ale časem se mi zastesklo po starším voze. Bydlení na vesnici a dobře vybavená dílna u domu rozhodování jen urychlily. Nakonec jsem náhodou ve Zlíně našel Spartaka na prodej.

Moje radost byla o to větší, když jsem zjistil, že jde o model 445. Po krátkém rozmýšlení jsem ho koupil a 1. 3. 2011 přivezl domů. Stav je patrný z fotek – slušný základ na renovaci, kterou beru jako výzvu své zručnosti. :-)

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

2011.

Mr. Jean-Claude Lequy, Vinzelles, Francie – Škoda 450.

p. Pavel Dražka, Sušice – Škoda Spartak.

Mr. Bunghardt Gergő Úr, Tatabánya, Maďarsko – Škoda Spartak 1958. 2014.

Pokračování.

Pokračování.

p. Vít Janda, Vrbno pod Pradědem – Škoda Spartak.

p. Marcel Švajcr, Dobřany – Škoda Spartak. 2014. Koupil jsem ho v poměrně špatném stavu. Snažil jsem se dodržet originalitu. Posílám pár fotek z postupu renovace.

Koupě.

p. Lukáš Bláha, Žihle – Škoda 445. 2015. Renovuji už tři roky.

p. Jiří Kopka, Trnava – Škoda Spartak. První auto, které jsem si koupil, byl Spartak, asi v roce 1983 za nějakých 2100 Kčs. Od té doby uplynul nějaký čas. Před šesti lety jsem jel koupit Škodu 110 R a místo toho dovezl Spartaka. Kupodivu je v daleko lepším stavu než ten první. Asi má opravdu najeto kolem 80 000 km. Po sundání víka ventilů jsem našel nestržené hrany seřizovacích matic, jako nové. Demontoval jsem karoserii, všechny šrouby šly povolit. Takže rozebrat, vyčistit, opravit, seřídit a vyrazit na STK. Má registrační značky v depozitu, ale platné – loni jsem si to ohlídal. Takto vypadal, když jsem ho přivezl a umyl. Až dodělám podvozek díky vašim dílům, pošlu fotky.

Mr. Martin Lukáč, Prešov, Slovensko – Škoda 440 Spartak, 1959.

Mrs. Ruth Johnson, Dereham, Norfolk, Velká Británie – Škoda Spartak. 2016. Ruth Johnson nám poslala fotky vozu, který zakoupila a zjistila, že předchozím majitelem jsme byli kdysi my! Ani jsme netušili, že skončil až ve Velké Británii. Skvělá zpráva, jak je svět malý! Prý je jediný v celé GB! – Václav Vaněček.

Mlhová světla od Pragosu.

2016 – můj Spartak vypadá nádherně mezi ostatními klasiky. Dnes jsem ho vzala na projížďku, aby se na něj lidé v Norfolku mohli podívat. Jeli jsme pomalu, maximálně 90 km/h. Potom jsem vzala MG Midget a jela po dálnici A47 – maximálka 128! Taková zábava! Moje současné Audi A6 to zvládne snadno, ale v klasice cítíte rychlost. Je skvělé vidět všechny své vozy pohromadě. Triumph Spitfire je sice moje první láska, ale Spartak je neuvěřitelně krásný. Jsme přihlášeni na Skodafest 2016 a věřím, že vzbudí ohlas.

p. Jonáš Biro, Praha – Škoda Spartak. 2016.

p. Ladislav Zilcher, Žatec – Traktor ze Škody. Zdědil jsem traktůrek domácí výroby. 30 let odpočíval ve stodole. Motor a převodovka Spartak, druhá převodovka a zadní náprava ruská výroba. Po výměně oleje a filtrů se motor dvakrát otočil a běžel. Krása nesmírná.

p. Bohumil Hrubý, Malonty. Posílám pár fotek našich vozů.

Mr. Gergő Bunghardt, Tatabánya, Maďarsko – Škoda Spartak.

1958.

1963.

1978.

p. Jakub Petr, Čelákovice – Škoda Spartak. Koupil jsem vůz Spartak r.v. 1957. Pochází z Čech, renovace dokončena v roce 2011, zakoupen na Slovensku.

p. Jiří Mareš, Lanškroun – Škoda 455. Jedná se o Spartak 445 a zatím není čím se chlubit (viz přiložené foto, 14 dní staré). Značky v depozitu.

p. Milan Vician, Štěpánov – Škoda Spartak 440. Zasílám foto nově dovezeného (19. 11. 2016) Spartaka 440, koupeného na Aukru. S pozdravem, Milan Vician.

Pokračování.

p. Jan Plas, Blovice – Škoda Spartak.

Mr. Bengt Thelin, Klippan, Švédsko – Škoda Spartak.

Mr. Peter Benovic, Gresten, Rakousko – Škoda Spartak 440, 1957.

p. František Frühwirt, Rouchovany – Škoda Spartak.

p. Milan Vilgocký, Český Těšín – Škoda Spartak.

Pokračování.

Pokračování.

p. Jiří Karásek, Brno – Škoda Spartak.

p. Karel Hart, Karlovy Vary – Škoda Spartak 445, 1958. Náš Spartak 445 export, r.v. 1958. Mimo barvu (byl původně červený) je vše originální.

Pokračování.

Posílám foto našeho Spartaku 445 export r.v. 1958 zezadu. Teď posílám i zepředu. Přes zimu dělám, jak víte z objednávky, zadní nápravu. Možná toho budu potřebovat od vás víc. S pozdravem, Karel Hart.

pí. Veronika Ježková, Třebechovice pod Orebem – Škoda Spartak. Přikládám fotky z renovace. Když vše půjde, jak má, ještě letos bych chtěla vyrazit s rodinkou do ulic. :-)

Pokračování.

Pokračování.

p. Pavel Píše, Jeseník – Škoda Spartak.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Mr. Al Cino Elyseu, Merceana, Portugalsko – Škoda 440 Spartak, 1958. Teď je moje vášeň Spartak 440 z roku 1958.

p. Vojtěch Šimeček, Štítina – Škoda Spartak.

p. Lukáš Drnec, Jinošov – Škoda Spartak.

Pokračování.

p. Artur Stoja, Kaňovice – Škoda Š440, 1956. Finalizace.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

p. Radomír Končický, Česká Kamenice – Škoda Š445, 1957. Posílám více fotek a video ze Spartaka 1957: YouTube.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Pokračování.

Mr. Bob Marcelis, Goirle, Holandsko – Škoda Spartak, 1956.

p. Milan Holinka, Nový Hrádek – Škoda Spartak, 1956. Většinu dílů potřebných na renovaci mám od vás, jinde by se těžko sháněly. Mimo své auto jsem renovoval i podvozek Spartaka pro kolegu. Posílám fotky z lakovny i hotového auta doma. Děkuji za vaši práci a snahu, ať se daří! Děkujeme za fota i poklonu – další zachráněný kousek! Kolega může být na vás hrdý. Gratulujeme k dvěma zachráněným vozům!

Posílám fotku podvozku Spartaka, na který jsou díly určeny. Karoserie už je v lakovně. Zase jeden kus zachráněný před zánikem. Devátá série, rok 1956.

Renovace už běží – rám byl odstrojen a bude opískován před lakováním. Na další fotce jsou hotová listová péra. Bez vašeho obchodu by renovace byla těžká. Díky a ať se vám daří. – M. Holinka.

Pokračování.

Mr. Miloš Hendrichovský, Široké, Slovensko – Škoda Spartak. Spartaka renovujem z úplného vraku. Foto v aktuálnom stave posielam v prílohe.

Pokračování.

p. Radovan B., Praha – Traktor. Posílám fotku svého miláčka, kterému můj malý vnouček říká Audi. Zdědil jsem ho po strejdovi, který tyto domácí traktůrky miloval. Motor, převodovky i náprava pochází ze Spartaka. Bude to chtít ještě doladit – teče vodní pumpa, brzdy jsou spíš symbolické, akcelerační pumpička jen pro parádu. Zkoušel běžet na tři válce, ale to jsem mu rozmluvil. Teď má zvuk plnokrevníka. Podtlaková regulace už funguje a řízení s půlotáčkovou vůlí ještě doladím. No, můžete ho nemilovat? :-)

Mrs. Miriam Šišmišová, Vígľaš, Slovensko – Škoda Spartak. Veríme, že čoskoro budeme ozdobou našich ciest.

Related posts

Maybe you would find interest in these posts.