Your cars
VAŠE VOZY : Tyto vozy patří Vám milí kolegové. Pokud zde ještě chybíte, pošlete prosím nacionále + fotky + příp. zajímavý komentář.
Mr. Tutku Buyukdegirmenci (Istanbul, Turecko).
Škoda 1201 – 1956.
Toto auto vlastnil můj dědeček Muammer Tekeli. Koupil ho nové v roce 1956. Po jeho smrti roku 2005 vůz zdědil můj strýc Ali Hakan Tekeli. Rodina má s autem mnoho vzpomínek a snaží se ho zrenovovat na počest dědečka.
Vůz byl koupen za 10 470 USD / 198 000 Kč – tehdy jeden z deseti automobilů v celém městě Isparta. Dědeček auto miloval, používal ho i pro podnikání a udržoval v dokonalém stavu. Originální rádio Tesla je dodnes funkční, stejně jako původní pneumatiky Barum.
Po renovaci v letech 2007–2009 je vůz garážovaný a vyráží jen při zvláštních příležitostech. Lidé si ho často fotí – skutečná rodinná legenda.
Arkadi Gaidamaka, Novosibirsk, Rusko — Škoda 1201 STW, 1958. Posílám pár fotek mých vozů (1201 a 1202) do vaší galerie. Oba jsou v originálním stavu a nyní je budu renovovat. Jsem překvapen, jak je v Evropě řada 1200–2 vzácnější než Spartak či Octavia. Attached please find some photos of my two Skoda cars. You can put it to your site gallery. This is a 1958 model 1201 “Station Wagon” and a 1965 model 1202 “Sanitka”. Both are in original, self-running condition, but need work on the body, engine, and transmission. I am surprised that 1201 and 1202 models are rare in Europe, more popular are 440, 450 and Octavia models from the same period.
Pokračování — Posílám pár obrázků z našeho výletu „Od Dunaja k Tatrám“. Bylo velmi fajn, české i slovenské posádky. :-)
Vlastislav Škvarek — Škoda 1201 Sanita. Více viz sekce Sanita. Vlastním Škodu 1201 Sanita, rok 1960, mám i původní (dnes již neplatný) technický průkaz. Auto bylo nejprve na letišti Praha–Ruzyně od 25.10.1960 do 20.12.1960.
Zvonko Pivec, Ruše, Slovinsko — S velkou láskou zrenovovaný vůz Škoda 1201 Dodávka. www Roku 2011 jej kvůli krizi prodal a poté koupil pro vnoučata praktičtější Škodu 1201 STW.
Pokračování — 2. vůz = Škoda 1201 STW. Rok 2011 – po nuceném prodeji zelené 1201 se jeho vnučka rozplakala, a tak si Zvonko splnil slib a koupil žlutou plnomístnou 1201 v Chorvatsku, kterou bude moci renovovat a jezdit s rodinou.
Pokračování — 1. vůz = Škoda 1201 dodávka. „Historija mojega avta: če ne bi vozil ta avto nekoč moj oče (tata), ga verjetno tudi jaz nebi vozil.“
Pokračování — Tato Škoda byla nová, když mi bylo 7 let. Dobře si pamatuji, že ji koupila chemická škola pro rozvoz zboží.
Pokračování — Otec tam pracoval a také tuto Škodu řídil. Po letech byla nepojízdná, a tak trvalo celých 10 let, než byla zcela zrenovována.
Pokračování — Dopis 2: Škoda 1201 kamionet furgon je ročník 1959. První registrace byla v roce 1964. V Rušah máme chemickou školu, která potřebovala dodávkové vozidlo. Na této škole pracoval můj otec jako údržbář (truhlář).
Pokračování — Škola se rozhodla a koupila nové dodávkové vozidlo Škoda 1201 kamionet furgon. Byly to časy, kdy ještě každý neměl řidičský průkaz, a tak požádali mého otce, dnes už zesnulého, zda by nechtěl být řidičem tohoto vozu.
Pokračování — Samozřejmě s radostí tuto nabídku přijal a auto řídil celých šest let. Časy se měnily a s nimi i auta, a tak se škola rozhodla vůz prodat. Náhodou jej koupil od mého otce přítel.
Pokračování — Přítel (kamarád) vůz používal zhruba pět let, poté zůstal stát na jeho statku celých třicet let. Jednoho dne jsme se synem zatoužili najít staré vozidlo a vzpomněl jsem si na tuto Škodu 1201.
Pokračování — Obrátil jsem se na pána jménem Žižek Jožef, který bohužel letos zemřel. Řekl mi, že auto stále má, ale je úplně ve zuboženém stavu. Nabídl mi, ať si ho prostě odvezu a zrenovuji, pokud chci. Tak jsme ho naložili a odvezli ke mně domů.
Pokračování — Doma jsem okamžitě začal s demontáží zrezivělých částí. Když jsem všechen nepořádek odstranil, odvezl jsem vůz ke klempíři. Po dokončení klempířských prací jsem začal s kytováním, broušením a dalším postupem. Poté jsem ho odvezl na lakování.
Pokračování — Po nalakování jsem se s radostí pustil do kompletní renovace chromovaných částí a elektroinstalace, kterou jsem provedl až do posledního drátku. Motor byl ve špatném stavu, proto mu mechanici vyměnili kroužky (kulmrinky).
Pokračování — Po dokončení všech prací jsem vůz uvedl do velmi dobrého stavu. Celá oprava trvala dlouhých deset let. Tato Škoda 1201 je nyní zaregistrovaná, ale musím ještě vyměnit zadní sklo, protože plast netěsní.
Pokračování — Chtěl bych, aby na této Škodě bylo vše naprosto originální, pokud to bude možné. To by byla celá historie mého veterána. Zdravím vás, pane Vaněčku, a děkuji za veškerou vaši pomoc. Uvidíme se v květnu v Praze.
Michal Appl, Praha — Škoda 1200 Sanita. Zajímavá úrazová pohotovostní sanitka pražské záchranné služby, rok výroby 1955.
Pokračování — „A zde šedý sedan z Mělníka je původně náš! Prodán byl v roce 2004, pak dostal nový lak a loni byl ještě na srazu v Brně. Na těch snímcích má navíc dva neautentické budíky uprostřed přístrojové desky. Zdraví J. Šantavý.“
Pokračování — „Ahoy Vaclav, fotografie zachycuje mě při práci na hlavním brzdovém válci. Je nyní hotový s novými vnitřními díly. Na stole by mohly být dvě lahve piva? Obvykle při práci pijeme čaj, ale jak vidíš, mám rád dobré jídlo, pivo jako Budvar a červené víno, takže patřím do supertěžké váhy. V novém roce chci pomalu zhubnout. Veselé Vánoce a šťastný nový rok tobě i tvé rodině. Aage a Marianne (má žena).“
Pokračování — Německá verze Fiatu 1100 zvaná Neckar Europa (1962). U volantu náš maskot „Saša“. (It is a German built version of a Fiat 1100 called Neckar Europa 1962. At the wheel our mascot "Sascha".)
Josef Dušek, Vrchlabí — Škoda 1200, 1958. Po koupi. Vyrobeno 19. 5. 1958, ihned po výrobě putovalo na Slovensko, zpět do Čech dovezeno až v roce 1995.
Pokračování — Barva je stejná jako původně, tedy blankytně modrá. Celé auto je ve stejné kombinaci jako původní, nebývale zachovalé.
Pokračování — Bohužel chromy a lak ne, protože stálo tři roky na dešti, sněhu a větru. Najeto má pouze 42 000 km a je téměř bez koroze.
Pokračování — Vše ponecháno tak, jak bylo v roce 1958 – světla, interiér, čalounění i motorový prostor. Momentálně se snažím dát auto do pojízdného stavu kvůli evidenční prohlídce.
Pokračování — 4/2009. Z původního a dosud platného technického průkazu jsem zjistil, že vůz nikdy nebyl majetkem žádného národního podniku ani instituce.
Pokračování — Prvním a nejdéle sloužícím majitelem byl pan doktor z Prahy. Zřejmě i díky tomu je ve voze původní motor s číslem shodným s číslem karoserie – to mě potěšilo.
Pokračování — Zdravím příznivce „českých“ škodovek. Po patnácti letech opět v plném provozu! Jen nevím, jestli se ještě pustím do další renovace. Ale znáte to – nikdy neříkej nikdy! Lákají mě tudory. Hezký den přeje Lumír Zeman, 2009.
Milan Anděl, Kolín — Škoda 1201 sedan. 2012 – posílám pár fotografií z renovace Škody 1201 sedan, která trvala téměř dva roky, ale vše se podařilo. Autíčko je po technické kontrole a po namontování SPZ může znovu brázdit silnice. Až se trochu vzpamatuji a naberu síly, začnu pracovat na Škodě 110, ze které chci postavit repliku Škody 120S.
Pokračování — Díky za dodané díly, až přijde čas, opět se na vás obrátím. S pozdravem, Milan Anděl. P. S. „Každý velký čin se zdá být zpočátku nemožný.“ ? Také zdravíme a děkujeme. Je nám ctí poctivě pracovat a posloužit. Přejeme zdraví, zdar a radost — PRAGOS.
Pokračování — Když jsem to vše spočítal, vyšlo mi číslo 909 poctivě odpracovaných hodin. Renovace začala v srpnu 2010 a probíhala až do července 2012, kdy jsem zjistil, že při montáži nových SPZ (resp. dnešních RZ) udělali soudruzi v roce 1956 chybu v prolisu značky — asi nepočítali, že po 56 letech tam přijdou úplně nové, větší. ?
Pokračování — 2014 – vzácné setkání mé práce. Sedan dokončen před dvěma lety a jeho mladší „sestřička“ Octavia je také hotová.
Ing. Peter Trávniček, Slovensko — Škoda 1201, 1958. Auto som kúpil v roku 2012 od predchádzajúceho majiteľa, ktorý ho mal vystavené v bratislavskom Múzeu dopravy a nemal čas s ním jazdiť. Podarilo sa mi ho presvedčiť na predaj. V minulosti som vlastnil a renovoval Felíciu 1960, Tatru 603 1970 a niekoľko motoriek. Sedan bol však vždy mojím vysnívaným autom, takže dnes si plním svoj dlhoročný sen.
Jiří Lohonka, Netolice — Škoda 1201. Vozidlo vlastním od roku 2001, s přestávkami probíhala rekonstrukce. V květnu 2013 proběhla STK a první výjezdy na srazy.
Milan Bartoň, Vsetín — Škoda 1201. Zdravím, děkuji za sváteční vyřízení objednávky a zasílám naše „veteránské“ PF. Naše Škoda 1201 je zatím stále v originálním stavu, bez celkové repase.
Jan Palán, Velichovky — Škoda 1201, 1958. Koupě v roce 2015. Nyní postupně opravuji karoserii, aby ji bylo možné sundat z rámu, protože prahy tam skoro nejsou a po opískování by z ní nic nezbylo. Před 30 lety ji někdo opravoval metodou „kde je díra, tam plech“, takže od poloviny sloupků včetně podlahy prakticky vyrábím nové auto. ?
Roman Sandner, Cheb — Škoda 1201. 2016 – renovace trvala 3,5 roku. Rok výroby 1956, motor 1221 ccm, počet míst k sezení: 5 a půl člověka. První majitel – Dopravní podnik Plzeň, autoškola.
Jaromír Šmach, Vrbno pod Pradědem — Škoda 1200 sedan, rok 1954. Zapuštěné kliky, původní motor typu Š 1101 Tudor (karburátor – vzduchový filtr). Roky stál venku v trávě, takže od světel dolů byl zcela shnilý, podlahy pryč, rám trčel v kabině a díky pevné střeše se karoserie nerozlomila. Oprava probíhala „na koleně“, bez garáže, bez zkušeností a bez peněz. Záchrana před šrotem se povedla, i když stále má nějaké chyby. S pozdravem J. Šmach – přeji krásný den a mnoho úspěchů.