Our 1201 STW
NAŠE Škoda 1201 STW :
R.v.1957. Po kompletní 3-leté renovaci.
Tento vůz uveden do provozu 30.6.1958.
Výrobce vozidla: "AUTOMOBILOVÉ ZÁVODY n.p. Závod v Mladé Boleslavi"
Výrobce karoserie: "AUTOMOBILOVÉ ZÁVODY n.p.Vrchlabí" (Tech.způsobilost schválena průkazem čj.17968/56 vydaným min.dopravy dne 23.3.1956)
HISTORIE TOHOTO VOZU: Prvním majitelem se stal 10.7.1956 pán z Děčína, dále r.1960 pán z Prahy, poté 1994 další Pražák a konečně 9.1.2003 my. Vůz se získal v celkově slušném stavu s pravděpodobným počtem km 60.000 (později poznáno min.spíše 260.000) v nepůvodním laku a jak jsme později zjistili, s řadou neorig.úprav.
Shodou okolností jsem dlouho chodil okolo tohoto vozu, zaparkovaného v Praze 4 v ul.Antala Staška (jak mnozí Pražáci-veteránisté tento vůz pamatují...), než mě majitel s nabídkou odprodeje oslovil. Souhlasil jsem s cenou a obchod uzavřel. Cena nebyla nízká, ale předpokládal jsem, že po očistě a menší revitalizaci bude vůz s patinou dále spolehlivě sloužit. Brzo jsme však zjistili, že k dosažení stavu, který udělá radost je nutná celková renovaci. Ta úspěšně skončila v 12/2005.
Po zkušenostech s vozy "malé řady" (Octavia, Spartak) hned po první jízdě ŠKODA 1201 velmi příjemně naladila svým vyšším komfortem, prostorem, tichostí, ovladatelností a lepšími jízdními vlastnostmi. Nečekali jsme takový rozdíl a vůz si oblíbili. Oproti Octavii apod. umožňuje navíc naložit různý náklad vč.velkého psa.
Vůz prodán z důvodu rozhodnutí zredukovat sbírku. Novým majitelem je autosalon ve Velké Britanii.
V.Vaněček
Stav po zakoupení. Mechanicky vše fungovalo perfektně, a tak jsem naivně věřil, že se vyhneme kompletní renovaci. Stačí oživit lak, něco zrepasovat atp...
Po otryskání na pohled slušné karoserie se objevilo množství koroze, nekvalitních oprav a úprav, včetně utrženého držáku diferenciálu. Ale tak to bývá téměř vždy.