Your cars
VAŠE VOZY : Tyto vozy patří Vám milí kolegové. Pokud zde ještě chybíte, pošlete prosím nacionále + fotky + příp. zajímavý komentář.
Na fotografii je pan Morgado, který prováděl renovaci. Pomohli jsme Júliovi zasláním několika náhradních dílů.
Zdravím, Václave! Konečně pár fotek – historii pošlu brzy. Můj bratranec auto renovuje, ozveme se v září ohledně dílů. S pozdravem, Júlio.
p. Jiří Revox – Škoda 1000 MB. Posílám pár fotek, říkáme jí „pacička“, někdo taky „packa“. Už není úplně origo, strejda, co ji měl přede mnou, překopal celou elektriku – třeba boční světýlka jdou ovládat každé zvlášť.
Couvací světlo se dá rozsvítit nezávisle na kvaltu, blinkry můžou blikat všechny jako výstražné nebo svítit trvale. Je tam hromada funkcí, o kterých ani nevím, jak se zapínají. Každý čudlík dělá něco jiného a když jich pár zmáčknu naráz, palubka svítí jak vánoční stromek.
Jsou tam nové blatníky, prahy a pár drobností, ale na pohled vypadá pořád jako origo. Jen chybí přední ozdobné rámečky – to už ale posoudíte sami na fotkách.
Přední blinkry jsem přidělával sám, po těch původních zbyly dírky, protože nové blatníky jsou na typ 1969 a já mám model 1967. Tachometr ukazuje asi pravdivých 37 500 km, ročně najedu tak tisíc.
p. Daniel Slapnička, Ústí nad Labem – Škoda 1000 MB, ročník 1964, 2. série. Více o voze píši v sekci Octavia. Pro tuto MB jsme jeli do Berouna v roce 2009, nyní ji ladíme po estetické stránce a hlavně jezdíme. Můj Bobes (MB – malý Bobeš).
p. Miroslav Hrubý, Praha – Škoda 1000 MB, 1967. Zakoupil jsem 19. 4. 1967 po třech letech čekání v pořadí za 45 850 Kčs. V roce 1969 byla po nezaviněné nehodě vyměněna karoserie, která od té doby má stále původní lak bez jakýchkoliv zásahů autogenem nebo tmelem.
Vůz prošel 14× STK bez závad. Nikdy nebyl na opravě v servisu (kromě výměny karoserie). Má najeto 135 000 km.
Veškeré opravy a údržbu, včetně třeba záměny ložisek s plechovou klecí v převodovce za ložiska s klecí bronzovou, si provádím sám. Jezdí bez poruch a jsem s ním celých 42 let spokojen.
Mr. Hans Hubers, Holandsko – Škoda 1000 MB. „First I bought my beauty in CZ. Then in Germany... boiling... Not driveable... Then a few days later I get the car with my bus and we fell on our side. Complete chaos. Two cars total-loss! SHIT!!!“
Až tragikomický příběh. Hans koupil v ČR toto skvostné MB, při převozu do Holandska mělo poruchu, takže vůz odtahovkou odstranil z dálnice a po pár dnech naložil na svůj podvalník a
ještě v Německu se s kompletem převrátil a zničil oba své vozy i s podvalníkem. Nakonec MB doputovalo na velkopřepravníku...
p. Pavel Kozák, Písek – Škoda 1000 MB, 1968. + Škoda Octavia 1961 + Jawa 250 typ 353 1957 + ČZ 501 1958.
Dobrý den, pane Vaněčku. Posílám Vám pár informací o svých strojích a také fotodokumentaci. Škodu 1000 MB jsem koupil loni s kupou náhradních dílů za 6 000 Kč.
Auto je z roku 1968, ale je na něm karoserie z roku 1964 – úzký sloupek. Lak je zachovalý, ale nepůvodní.
Najeto má 110 000 km. Motor pracuje rovněž bezvadně. I u tohoto vozu jsem preventivně dělal brzdy a vyplatilo se.
Podvozek (podlaha a podběhy) jsou ošetřeny kvalitním antikorozním nátěrem. Interiér je také vcelku zachovalý, modrobílý. Rovněž jsem druhým majitelem, auto pochází od Příbrami.
p. Vladimír Tomek, Mělník – Škoda 1000 MB. Dále flotila vozů 1202 v různých provedeních + 1201 sedan, STW + Octavia Combi.
Toto je můj miláček Škoda 1000 MB („Karkulka“) a můj přívěsný vozík Pav 100 („krabice“ :-)). Karkulka r. v. 1967, až na pár maličkostí (např. zadní zástěrky, kapky blinkrů jsou repliky).
Top původní stav. Na části fotek diagonální gumy (uskladněné v garáži), v současnosti na discích kopretinách.
Pav „krabice“ má původní tažné zařízení i originální papíry. Obojí koupeno od překupníků za našroubované ceny, ale stálo to za to :-)
Hlavným mechanikom je náš otec Imrich. MB sme kúpili už nastriekanú v roku 2007, len sme ju doskladali a dotiahli detaily.
Mr. Miroslav Nagy, Lučenec – Škoda 1100 MBX, 1969. Renovácia trvala o niečo dlhšie, ako sme rátali. Auto bolo (nebolo) od falcov blatníkov a dverí úplne zhnité. Vlhká drevená garáž a orech pod ktorým auto stálo v kombinácii s ročnými obdobiami urobili svoje. MBX ešte chýbajú nejaké detaily, ktoré sa doladia za prevádzky, no je to ako s Kofolou – keď ju miluješ, nie je čo riešiť, musíš jazdiť. Hlavným hnacím elementom je syn Adam, ktorý sa počas renovácie narodil a vyrástol, bez neho sa nesmie konať žiadna jazda, umývanie či oprava. Ďakujem za stropné lišty, na MBX sedia super. Na foto je aj Octavia, ktorá prešla renováciou pred desiatimi rokmi.
Posílám pár obrázků svého krasavce v původním, nikterak nerekonstruovaném stavu. S pozdravem Jan Křivka (2009).
p. Milan Zralý
Strakonice
Škoda 1000 MB
Koupen v perfektním a zcela původním stavu od 74letého prvního majitele. Neoriginální pouze zadní mlhovka a radiální pneumatiky. Vůz je zcela bez koroze.
Prostě krasavice a výstavní kus. Žádné promáčkliny, žádné škrábance. Jen drobné opravy laku odpovídající věku 39 let. Chromy původní a jako nové!
Úpravy: výměna krytů zadních světel, půlměsíčků přední masky (nové originální ND), doplněny chromované „kapky“ okolo blinkrů. Originální blikače už sehnány.
Mr. Oana Manciur
Bukurešť, Rumunsko
Škoda 1000 MB (1968)
Naše „Fiona“ – pojmenovaná podle Shrekovy partnerky, protože je zelená. Jezdila po Chorvatsku, Černé Hoře, Srbsku, Bulharsku i Maďarsku. Každý rok se účastní rally a srazů Škoda.
Fiona je nyní v „Rat Style“. Má pětistupňovou převodovku ze Š120, nové nápravy, kotoučové brzdy, sedadlo OMP a modifikované ráfky. Zdravíme z Rumunska!
p. Milan Kropáček
Slovensko
Škoda 1000 MB (1968)
Veterán v dobrém stavu, po generální opravě motoru a doplnění nových chromů a lišt. Předtím vlastněn Veteran klubem Lučenec.
2013 – naše žábrovka vyrobena 12/1965, prodána 1/1966. Říkáme jí „Sněhurka“. Není 100% originální, ale naše zlatíčko. Renovujeme ji se synem Václavem.
2013 – dokončujeme renovaci přední části, vráceny původní kapkové blinkry a „široký úsměv“. Nachystána nová kola.
p. Tomáš Hvizda
Bardejov, Slovensko
Škoda 1000 MB
Renovace dokončena 2014. Zdravíme a přejeme úspěšnou veteránskou sezónu!
p. Petr Smrčka
Telč
Škoda 1000 MB + Citroën CX
Veterán patří manželce, původně bílé auto, nyní modré. Stejně tak i můj Citroën CX. :-)
p. Petr Ullmann
Škoda 1000 MB (1968)
Nalezen v garáži 1. majitele se zadřeným motorem, po repasi motoru a brzd opět v provozu.
Škoda 1000 MB + přívěs
Malý stylový karavan pro 2 osoby, vlastní výroba, váha 185 kg – ideální za eMBéčko.
Můj vůz r. v. 1964, koupen v 1/2013 u Mariánských Lázní.
My 1000 MB from 1964, bought in January 2013 near Marianske Lazne.
p. Libor Koberna
Škoda 1000 MB
Toto auto jsem koupil od prvního majitele (94 let). Bylo po částečné renovaci a v pěkném stavu. Původní majitel si ho velmi vážil a já také. Původně určeno na vývoz, ale nakonec zůstalo v Česku – za to jsem vděčný. Foto po renovaci.
p. Jiří Zahrádka
Sobotka
Škoda 1000 MB (1967)
Po prvním majiteli, v původním laku a plně pojízdná. Asi 10 let ji původní majitel nepoužíval.
p. Lukáš Kaisler
Želeč u Tábora
Škoda 1000 MB (1968)
2015 – první umytí a rozleštění po vytažení ze stodoly. Auto je v originálním stavu, plán jen oživit techniku – brzdy, kola, motor, těsnění a drobnosti.
p. Jiří Horák
Moravský Krumlov
Škoda 1000 MB
2015 – po sedmi letech opět namontovány SPZ a připravena dělat radost. Zakoupena před 3 lety, postupně se dostává do formy. Těžké časy má za sebou, teď už ji čekají jen vyjížďky za krásného počasí.
p. Zdeněk Jarušek
Kuřim
Škoda 1000 MB (1969)
První majitel od novoty. Auto je garážované, původní lak, stále dobře slouží. Příběh doplněn osobní vzpomínkou na čekání v pořadníku a pětileté spoření – auto koupeno v dubnu 1969. Poctivě udržováno dodnes, nyní připraveno pro vnuka, který slibuje pokračovat v tradici.
pí. Pavla Tršová
Horažďovice
Škoda 1000 MB
Dědictví po otci, který vůz koupil v roce 1968. Dodnes slouží a prodat ho nedokážu – byla to jeho láska.
Mr. Juraj Frohlich
Bratislava, Slovensko
Škoda 1000 MB
Fotku zatím nemůžu poskytnout, embéčko je rozebrané. Posílám alespoň snímek, jak vypadalo, když jsem ho našel v garáži.
Mr. Milan Vigaš
Špania Dolina, Slovensko
Škoda 1000 MB (1966)
Úzký sloupek. Vůz z roku 1968 už po renovaci – dříve jste měli foto ještě na přívěsném vozíku.
p. Vladimír Řeháček
Rožnov pod Radhoštěm
Škoda 1000 MB
„Tak to jsem já, Embí.“ Sloužím svým páníčkům od listopadu 1968. V roce 1991 nové blatníky, prahy a dveře, původní lak zůstal jen na střeše. Najeto 195 790 km. Původní SPZ stále drží. V roce 2016 jsem málem byla prodána, ale nakonec zůstávám v rodině a čekám na další generaci i nové zušlechtění.
p. Jaroslav Divoký
Zlín
Škoda 1000 MBT
Po dokončení kompletace posílám pár snímků. Hezký den, J. Divoký.
Jedná se o typ MB-Touring, který koupil můj otec v roce 1968 v Tuzexu. Tyto „ožebračené verze“ MB byly určeny na export, pár jich však šlo do Tuzexu v ČSSR. Přidány jen „slzy“ na nárazníky, původní nárazníky viz přiložené foto.
p. Tomáš Titz
Olomouc
Škoda 1100 MB DeLuxe (1968/1969)
Levandulově šedá, vše v původním stavu – tak to zůstane. Děkuje za provoz webu a e-shopu.
p. Lubomír Dubový
Ostrov
Škoda 1000 MB
Po montáži repasovaného karburátoru z vašeho obchodu motor běží tiše a reaguje výborně. Auto se chystá na cestu přes Grossglockner do Itálie k moři s doprovodem Fiatu 126, Trabantu 601 a Lady 2107.
p. Zdeněk Dráb
Mladá Boleslav
Škoda 1000 MB (1968)
Fotky z renovace druhého vozu. Kompletní oprava včetně laku a výměny dílů, zachován původní odstín. Dokončeno veteránskou atestací. Poslední série s úzkým sloupkem a bez pozičních světel – nahrazeny bočními blikači.
Juraj Hložník, Bratislava, Slovensko — Škoda 1000 MB. Posielam foto MB, ktoré som našiel v starej stodole a dávam ho do poriadku.
Milan Tyml, Kaznějov — Škoda 1000 MB. Škodovka byla pořízena jako nepojízdný vrak roku 2018, tedy ve stejném roce, kdy se narodila dcerka. Tyto dvě holky tak budou mít vždy spojitost. Jak se veterán pomalu rýsoval pod rukama, Lucinka mezitím začala chodit a pořizovat si první šmouhy od smiru na obličeji. Generální opravu jsme nakonec dokončili společně.