Your cars
VAŠE VOZY : Tyto vozy patří Vám milí kolegové. Pokud zde ještě chybíte, pošlete prosím nacionále + fotky + příp. zajímavý komentář.
Dr. Jiří W. Pollak, sc., Zürich, Švýcarsko — Škoda Felicia, 1961. Osobní stránky, Škoda Oldtimer Club – D
Pokračování — Vážený pane Vaněčku, děkuji za vřelé a přátelské přijetí ve vaší firmě a bohatou nadílku! Samozřejmě už jsem ji namontoval a zítra jedeme s Feldinkou do Mnichova. Posílám slíbené fotky ze „Severního pólu“ – maraton Půlnočního slunce, 5500 km za 14 dní. Fotky jsou většinou z polárního kruhu u stanice na konci světa. Přeji další úspěchy — Jirka Pollak.
Sascha Blank, Bad Waldsee, Německo — Škoda Felicia, 1960. Dovezena z ČR v roce 2008 a renovována 2008–2012.
George Pasti, Placerville, California, USA — Škoda Felicia, 1961. Američanka, která pracovala v Praze v roce 1999, si auto zamilovala natolik, že koupila dvě – z let 1960 a 1961. V roce 2004 je dovezla na Floridu a účastnila se výstav klasických aut, kde několikrát vyhrála. Později jsem její vozy objevil na burze – bylo lákavé koupit obě, ale nakonec jsem se rozhodl jen pro tu z roku 1961. Je smutné, že z 15 000 vyrobených Felicií je v USA známo jen asi 10 kusů.
Pokračování — Ahoj Vašku, děkuji za součástky na Felicii, vše přišlo v pořádku. Posílám fotku z výstavy klasických automobilů – není to Felicia, ale další inženýrský úspěch. ?
Jon Boultinghouse, Houston, Texas, USA — poděkování Václavovi. Byl jsem v České republice a Praze – krásná země a město. Rád bych se vrátil. Moje auto bude brzy vystaveno ve velkém autosalonu v Houstonu (2012). — Jon.
Jim McGlynn, Little Compton, Rhode Island, USA — Škoda Felicia, 1961. Chtěl bych vám poděkovat za novou spojkovou sadu. Bylo těžké najít mechanika ochotného ji nainstalovat – většina se bojí pracovat na neznámém voze, a škodovka z roku 1961 je tu opravdovou raritou. Nakonec jsem našel mistra, který rád přijímá výzvy – v minulosti projel na motocyklu Indian 1947 celé USA, doprovázen dodávkou plnou náhradních dílů. Ještě jednou děkuji za pomoc! — Jim.
Adriano Miranda, Portugalsko — Škoda Felicia, 2008. www.skoda-semlimites.blogspot.com
Pokračování — 2013 – Dobrý den, zboží přišlo v pořádku. Díky za suvenýr! Byl jsem dvakrát v České republice, kterou miluji. Navštívil jsem muzeum Škoda ještě před rekonstrukcí, teď se tam chci vrátit znovu. Moje matka byla v roce 1976 na léčení v Karlových Varech a milovala vaši zemi. Od dětství mám krásné vzpomínky na ČR — stejně jako na Škodu. (2013)
Thomas May, Německo — Škoda Felicia, 1960. Po částečné renovaci v roce 2002. „In the last year I have changed the engine because the oil consumption was very high.“
Pokračování — Jak jsem slíbil, posílám pár fotek. Po půlroční peripetii se mi podařilo projít STK. ?
Pokračování — Posílám malý komentář k vozu. Obsah 1089 ccm, výrobní číslo 50128x. Karoserie je v novém laku od předchozího majitele, zbytek je původní, takže čeká větší či menší renovace (motorový prostor, podvozek, interiér…). O původnosti motoru nejsem přesvědčen (číslo nesedí s TP).
Pokračování — Podle archivu z Mladé Boleslavi by se mohlo jednat o náhradní díl. Momentálně pátrám po tom, jestli je alespoň z Felicie (v. č. 7 959 525, 1x karburátor, plechová olejová vana). Mrzelo by mě, kdyby byl z Octavie. Protože ji chci dát do stavu blížícímu se původnímu, budu asi ještě nějakou dobu vaším zákazníkem. ?
Josef Novotný, Brandýs nad Labem — Škoda Felicia, 1961. 2012 – posílám novější foto. Svoji krasavici jsem koupil od syna kolegy před 23 lety, tedy zhruba v období revoluce. SPZ má ještě staré tenké litery. Děkuji vám za péči o náhradní díly a přeji krásné Vánoce a bezva nový rok. — J. Novotný.
Pokračování — Vážený pane Vaněčku, děkuji i za šíření pozitivní energie. Snažím se o to také — chceme přece žít, ne přežívat a nadávat! Bližší údaje o mém voze: Škoda Felicia typ 949/9, vyrobena 22. 5. 1961. Karoserie č. 10153, motor č. 519929, váha 420 kg, výrobní série č. 10. Předmět historické hodnoty. ? Fotografie zde je ještě před dokončením do současného stavu — třeba bez prahové lišty od vás.
Pokračování — Lindau Klasik, listopad 2006 — 7. místo. Felda vydržela, jen dvakrát jsem vařil, bylo velké vedro.
Baden Baden 2008 — Felda získala čestnou cenu za krásu a eleganci. Krásná akce s účastí 380 nejhezčích automobilů.
Lindau Klasik 2010 — 3. místo v naší kategorii a 5. místo celkově! S pozdravem z Lindau, Tomáš Kašpar.
Filmování – Bavaria Studio, Mnichov — bělovlasý pán na snímku je známý německý herec Peter Weck. Kvůli zákazu reklamy musely být odstraněny všechny štítky Škoda.
Lindau Klasik 2011 — orientační závod, první den 260 km. Krásná trasa kolem Bodamského jezera a výjezd do rakouských Alp. Získali jsme 8. místo, hlavní body jsme ztratili na časových kontrolách, kde bylo nutné projet přesně v určený čas.
Baden Baden 2011 — zúčastnily se čtyři krásné Felicie, a přes špatné počasí panovala výborná nálada. Odvezli jsme si několik pohárů. — Tomáš Kašpar, Mirek Holub a kolegové.
Lindau Klasik 2012 — pozdrav do Prahy. Letos jsme skončili na osmém místě, bylo to nádherné. Auto jelo perfektně, jen nás zklamaly stopky — jinak bychom vyhráli! ? — Tomáš Kašpar.
Manželé Kašparovi, Baden Baden 2013 — naše Tatra byla 3. ve své kategorii. Soutěžilo 370 aut všech značek a věku.
Julien Biosca, Guilherand Granges, Francie — Škoda Felicia Super, 1963. Můj otec byl prvním velkým prodejcem vozů Škoda ve Francii (od roku 1946). Tuto Felicii zrenovoval můj děda v roce 1991, v nejstarším servisu Škoda ve Francii. Otec zemřel v roce 1998 a vlastnil ještě Octavii, 1201, 1101 a jeden taxík. Jednou tyto vozy také zrenovuji.
Pokračování — Vůz byl renovován mým dědečkem v roce 1991, v nejstarším servisu Škoda ve Francii. Od roku 1998 je péče o vůz na mně.
Pokračování — Prosinec 2012. „Ahoj Václave, moc děkuji za přání. Přeji Tobě i Tvé rodině krásné Vánoce a úspěšný rok 2013. Práce na staré Škodě zanedbávám, ale podvozek s motorem a převodovkou je hotový a vůz stojí na kolech. Přítel právě dokončuje lakování karoserie. Snad někdy zase pojede. Díky za krásné přání.“ — David Slater.
Peter Kovář, Slovensko — Škoda Felicia, 1959. Upravená verze: doplněná křidélka, změněná přední maska, přední sedačky z eRka. www
Rudolf Čapek, Plzeň — Škoda Felicia, 1961. 1. série s křidélky, kompletní renovace dokončena v roce 2008. Každý rok s vozem jezdím po soutěžích.
Pokračování — Škoda Octavia Combi, 1964. Nyní renovuji Octavii Combi, na kterou jsem u vás kupoval gumové profily na skla. Přeji hezký den a Škodovkám zdar! — Michal Jaroš.
Pokračování — Obsah 1089 ccm, po celkové renovaci mimo čalounění a střechy (ty se teprve budou dělat).
Roberto Suess, Rodgau, Německo — Škoda Felicia, 1960. 2014 – aktuální stav karoserie s nesprávnými lištami (Derzeitiger Restaurationsstand mit falschen Zierleisten).
Stanislav Špirko, Ľubica, Slovensko — Škoda Felicia, 1961. Auto som kúpil v roku 2005. Začiatok rekonštrukcie: 5/2009, koniec rekonštrukcie: 11/2010. Výmena čalúnenia: 5/2011.
Liudmil Deyanov, Sofia, Bulharsko — Škoda Felicia. Hallo Václav, this is my other car :) Kind regards, Liudmil (2012).
Martin Herynk, Tuřany — Posílám naši „felušku“ (stav před renovací). Ač vypadá na fotu bez chyby, je tam co předělávat.
Ralph Schmidt, Friedrichstadt, Nemecko — Škoda Felicia, 1962. 2014 – Hallo Václav, habe meinen Felicia jetzt fertig und möchte Dir noch ein paar Bilder zukommen lassen. Ich hoffe, Dir geht es gut und Du freust Dich über die Bilder. Liebe Grüße von Ralph aus Nordfriesland (Deutschland). Hallo Ralph, danke :-) Grüße aus Prag! Ahoy Václav.
Petr a Jolana Butalovi, Hluboká nad Vltavou — Vůz je v rodině 25 let. Rok výroby 1959, má dva karburátory. V roce 2000 prošel vůz generální opravou a už jen ladíme estetické detaily. S pozdravem Petr a Jolana Butalovi.
Jan Hudeček, Praha — Škoda Felicia, 1960. Zasílám pár fotek naší Feldy, rok 1960. Je plně pojízdná a pomalu se ji snažím dát do původního stavu. Díky vám za náhradní díly a informace. S přátelským pozdravem celému kolektivu, Honza Hudeček.
Peter Ďurko, Trnava, Slovensko — Škoda Felicia Super, 1963. Vyvezená do NDR, následne v roku 1968 dovezená do Československa.
Škoda Felicia, 1961 — 2014, můj nový vůz je připraven na závody. Hello Václav, my new rally-Felicia Super is ready for race.
Jiří Dvořák, Protivín — Škoda Felicia, 1961. 2014 – renovace 1991. Od té doby nás spolehlivě vozí po výletech a různých veteránských soutěžích. Třeba se někomu nebudou líbit dočasně použitá sedadla, ale dobře se v nich sedí a nebolí nás záda. S pozdravem, J. Dvořák.
Ivana Stavělová, Slatinky — Škoda Felicia, 1961. 2014 – kompletně demontována a karoserie opravena a lakována barvou, která odpovídá přesně roku výroby.
Miroslav Auxt, Hronec, Slovensko — Škoda Felicia Super, 1963. 2015 – Prvá jazda! Nezabudnuteľný pocit, aj keď je ešte nekompletná. Každý, kto zrenovoval nejaké vozidlo, vie, aké to je. :)
Pokračování — Pozdravujem PRAGOS a pána Vaněčka za to, že nezanevrel na staré stroje a umožnil nám všetkým dať veterány do stavu, ako keď vyšli z fabriky. Veteránom zdar! Miro z Hronca. Děkujeme Mirovi a těšíme se na další kontakty! Vašek Vaněček – PRAGOS.
Miroslav Šoustek — Škoda Felicia, 1960. Foto naší Felicie, jejímž jsem druhým majitelem po tatínkovi a která dodnes jezdí na původních číslech z roku 1960.
Jiří Zahrádka, Sobotka — Škoda Felicia, 1960. Vůz po prvním majiteli, v původním stavu (až na lak). Nyní se dolaďují detaily, automobil dlouho stál.
Ralf Hellwig, Dortmund, Německo — Škoda Felicia Super, 1964. Podvozek pro vůz Škoda Felicia Super typ 996, motor č. 691468, karoserie č. 691468. Vyroben 16. 5. 1964, odeslán z AZNP Mladá Boleslav do AZNP Kvasiny 18. 5. 1964 k dokončení montáže. Renovace proběhla 2/2009–8/2009. Svatba 29. 8. 2009 – Felicia jako svatební vůz.
Alois Krejčí — Škoda Felicia. Tento exemplář repasuji a stavím už čtvrtým rokem, většinu dílů nakupuji u vás. Fotografie se jmenuje „První svícení“. Doufám, že letos vyjedu. (2016)
Dušan Kotrla, Vsetín — Škoda Felicia, 1960. Jsem rád, že jsem narazil na váš obchod. Mám Feldu z roku 1959, koupil jsem ji před dvaceti lety už zrestaurovanou – ne úplně podle mých představ, ale technicky jsem ji dal do pořádku. Karosářsky není precizně udělaná, tak jsem zvědavý, jak dopasují lišty.
Jarmil Wirth, Rudník — Škoda Felicia. Koupená 13. 9. 2008 v Praze po údajné starší rekonstrukci. Byla nepojízdná, nefunkční brzdy, přepravena na vleku. Po opískování karoserie jsem si uvědomil, že to bude běh na dlouhou trať. Postupně jsem rekonstruoval podvozek, motor, převodovku, karoserii i interiér. Po čtyřech letech práce (do 2012) byl vůz hotový a úspěšně prošel STK. Účastníme se veteránských akcí. Děkuji za spolupráci – i vaše firma má zásluhu na záchraně tohoto krásného vozu.
Dušan Kotrla, Vsetín — Škoda Felicia, 1960. Opětovné zaslání téhož příběhu o koupi a renovaci Felicie z roku 1959.
Josef Vrtal, Uherské Hradiště — Škoda Felicia. V příloze posílám fotografie své práce – zatím pouze rám.
Zdeněk Malošík, Míškovice — Škoda Felicia, 1959. Vůz není můj, pouze provádím opravu. Fotografie jsou pořízené během opravy, po dokončení pošlu nové. — Malošík Z.
Jiří Houček, Spělov — Škoda Felicia. Na vaše přání posílám fotografie (pořízené mobilem), jak budou objednané díly použity.
František Stajanča, Prešov, Slovensko — Škoda 450 Roadster. Posílám foto své Škody 450 Roadster, ještě je třeba doladit několik detailů.
Ladislav Benö, Slovensko — Škoda Felicia, 1960. Vlastním ji od roku 1994, jsem osmý majitel a nyní ji dávám do původního stavu.
Pavel Svoboda — Škoda Felicia. Zasílám pár fotek, jak jsem zakoupil torzo Felicie v bednách. Děkuji za pomoc se sháněním chybějících dílů.
Filip Hlaváček, Chomutov — Škoda Felicia Super, 1964. Model s motorem o objemu 1221 cm³ se dvěma karburátory Jikov. Prvním majitelem byla moje babička, auto nikdy sama neřídila. Vůz sloužil celé rodině, jezdil i na dovolené do Bulharska a Maďarska a nikdy nás nenechal ve štychu. V roce 1996 ho prarodiče přepsali na maminku, která s ním také nejezdila. Auto stálo v garáži pod dekou, dokud jsem se o něj nezačal zajímat v roce 2017. Po několika stovkách hodin práce jsem zjistil, že většina dílů je v dobrém stavu. Interiér byl perfektní, motor točil bez potíží. Stačilo vyčistit a vyměnit „spotřební“ díly. Během půl roku bylo hotovo a Felicie mě i mou ženu odvezla na svatbu. Lak je původní, jen děda některá místa přetřel štětkou. Tachometr ukazuje 76 000 km. Patří mezi poslední vyrobené kusy (ještě nepotvrzeno). Chtěl bych požádat o certifikaci ve Škodovce. Největším zážitkem bylo znovupřihlášení auta do provozu — STK bez problémů, EKO zaplaceno, ale SPZ z depozitu zmizely, asi byly omylem skartovány. Přikládám pár fotek a děkuji za spolupráci. — Filip Hlaváček.
František Frühwirt, Rouchovany — Škoda Felicia, 1960. Posílám průběžné fotografie renovace modelu Felicia 1960.
Vladimír Oharek, Otrokovice — Škoda Felicia. Zasílám fotografie z akce Ecce Homo Šternberk – veteráni, kde se prezentovala moje Felicie.
Pavel Schwarzer, Boskovice — Škoda Felicia, 1962. Škoda Felicia 1089 z roku 1962, renovace dokončena v roce 2005.
Tamas Raab, Kanata, Ontario, Kanada — Škoda Felicia, 1960. Zde je pár fotografií mého vozu 1960 Skoda Felicia v Kanadě.
Karel Malý, Olomouc — Škoda 445, 1959. Auto mám po rodičích, byl to náš rodinný vůz. Nyní je celý rozebraný. Je to Škoda 445 z roku 1959 – letos má šedesát let.
Jan Vávra, Rychnov nad Kněžnou — Škoda Felicia. Vůz je ve fázi konečných úprav. Foto pošlu, až bude hotový. Říkám do Vánoc, ale ne do kterých. ? Zatím jen fotografie střechy, kterou vyrábím svépomocí – ještě bez horní lišty. Děkuji a zdravím. — Vávra
Jan Janíček, Hubálov — Škoda Felicia. Tato krasavice brázdí naše silnice od 6. 7. 1962. O její historii toho moc nevím, je v mé péči od června 2018. Údajně prošla renovací v roce 2000, ale práce nebyly provedeny dobře. Nevadí – dopřeju jí maximální péči, aby mohla dál jezdit a byla v dobré kondici.
Robert Bonsma, Leeuwarden, Holandsko — Škoda Felicia, 1960. Posílám fotografii našeho kabrioletu Felicia z roku 1960. Po dvou letech obnovy je téměř připraven. Fotografie z června 2021, ze svatby mých bratrů.
Kateřina Hančová, Praha — Škoda Felicia. Už od chvíle, kdy jsme bourali vrata garáže a stěhovali naši „feldu“, oscilujeme mezi nadšením a zoufalstvím. Manžel tvrdí, že mám k autu citový vztah (tatínek ji koupil, když mi byl měsíc, a jezdili jsme s ní až do mých šestnácti). Byla žlutá, plná dobrodružství – upadaly díly, jiná auta troubila, ostatní majitelé Feldy mávali. Dojeli jsme až do pohoří Harz v tehdejší NDR, kde za námi děti běhaly a pokřikovaly. Tatínek často startoval klikou, jeli jsme na „výpary“, občas jsme auto s mamkou tlačily. Bylo to krásné dětství. Posílám pár fotek z minulosti i současnosti, kdy je vůz rozebraný a čeká na opravu.
Pokračování — Současný stav. Krabice součástek a náhradních dílů, co nasbíral tatínek, jsem nefotila — zabírají půl garáže.
Michal Szöke, Handlová, Slovensko — Škoda Felicia. Více fotek máme na stránce www.otac.sk. Děkuji a zdravím — Michal Szöke, Oldtimer Autoclub Slovensko.
Ján Žitniak, Dudince, Slovensko — Škoda Felicia, 1963. Dávam dokopy Felíciu z roku 1963, kúpil som ju v Maďarsku, bola z Rumunska, kde robili tuning.