Prototyp De Luxe
Objevil jsem fotografie vozu Škoda 440 Spartak De Luxe se zkušební značkou „ZKOUŠKA ZB-?1-16“.
Nevím o tom, že by se tato varianta Spartaka dostala do sériové výroby. Předpokládám, že šlo o prototyp nesoucí drobná, ale užitečná zlepšení, která by Spartaku jistě prospěla. Časově bych jej zařadil po začátek výroby Spartaků, neboť vůz nevykazuje znaky prvních kusů – nemá „tudorovské“ řazení do čelní stěny motoru, ale zároveň ani poslední podobu s malým přepínačem blinkrů v klávesnici přepínačů pod popelníkem (tento má ještě masivní páčku pod palivoměrem).
Hrdlo nádrže dole – možná elektrické palivové čerpadlo se zpětnou větví, používané v exportních verzích řady 1200.
Nůžkové pružinové vzpěry – nahrazují původní mechanické tyčkové. Výrazné zlepšení. Koženkový kryt rezervy.
Konstrukční detail – vytrčený plech pro západku zámku, zatímco běžný kufr je olemován plechem po celé šíři.
Kaplička přístrojů – černé provedení, přemístěná klávesnice tlačítek mezi budíky, ve střední přihrádce zajímavý obdélníkový prvek (reproduktor nebo rádio?).