helpPotřebujete poradit?
helpPotřebujete poradit? helpKontakt shopping_cartJít k pokladně shopping_cartK pokladně
Zpět na úvodní stránku blogu

Prototyp De Luxe

Objevil jsem fotografie vozu Škoda 440 Spartak De Luxe se zkušební značkou „ZKOUŠKA ZB-?1-16“.

Nevím o tom, že by se tato varianta Spartaka dostala do sériové výroby. Předpokládám, že šlo o prototyp nesoucí drobná, ale užitečná zlepšení, která by Spartaku jistě prospěla. Časově bych jej zařadil po začátek výroby Spartaků, neboť vůz nevykazuje znaky prvních kusů – nemá „tudorovské“ řazení do čelní stěny motoru, ale zároveň ani poslední podobu s malým přepínačem blinkrů v klávesnici přepínačů pod popelníkem (tento má ještě masivní páčku pod palivoměrem).


Dvoubarevné provedení

Hrdlo nádrže dole – možná elektrické palivové čerpadlo se zpětnou větví, používané v exportních verzích řady 1200.

Nůžkové pružinové vzpěry – nahrazují původní mechanické tyčkové. Výrazné zlepšení. Koženkový kryt rezervy.

Konstrukční detail – vytrčený plech pro západku zámku, zatímco běžný kufr je olemován plechem po celé šíři.

Kaplička přístrojů – černé provedení, přemístěná klávesnice tlačítek mezi budíky, ve střední přihrádce zajímavý obdélníkový prvek (reproduktor nebo rádio?).

Nos na kapotě – pravděpodobně z řady 1200.

Zadní světla – standardní spartakovská, s dělící mřížkou na tři pole.

Víčko nádrže – hranaté, chromované.

Rozdíly mezi exempláři – SPZ „ZKOUŠKA ZB-91-16“ (s jistou 91) vs. černobílé fotky „51-16“. Odlišné nastavení stěračů, ale stejný nos na kapotě.

Barevné ladění – střecha, ráfky, prolis poklice a šipka na blatníku jsou pěkně sladěny.

Související články

Mohly by vás zajímat ještě tyto články ze stejné kategorie.