helpPotřebujete poradit?
helpPotřebujete poradit? helpKontakt shopping_cartJít k pokladně shopping_cartK pokladně
Zpět na úvodní stránku blogu

Naše 1201 STW

Rok výroby 1957. Vůz prošel kompletní tříletou renovací a byl uveden do provozu 30. 6. 1958.

Výrobce vozidla: Automobilové závody n. p., závod Mladá Boleslav
Výrobce karoserie: Automobilové závody n. p., Vrchlabí
Technická způsobilost schválena průkazem č. j. 17968/56 vydaným Ministerstvem dopravy dne 23. 3. 1956.

Historie tohoto vozu:
Prvním majitelem se stal 10. 7. 1956 pán z Děčína, dále v roce 1960 majitel z Prahy, poté v roce 1994 další Pražák a nakonec 9. 1. 2003 my. Vůz byl získán v celkově slušném stavu s pravděpodobným nájezdem 60 000 km (později se ukázalo, že spíše 260 000 km), v nepůvodním laku a s několika neoriginálními úpravami.

Shodou okolností jsem kolem tohoto vozu dlouho chodil – stával zaparkovaný v Praze 4 v ulici Antala Staška (jak si jistě mnozí pražští veteránisté pamatují) – než mě majitel s nabídkou odprodeje oslovil. Dohodli jsme se na ceně a obchod uzavřeli. Cena nebyla nízká, ale předpokládal jsem, že po očistě a menší revitalizaci bude vůz s patinou dále spolehlivě sloužit. Brzy jsme však zjistili, že k dosažení skutečné radosti z jízdy bude nutná kompletní renovace. Ta úspěšně skončila v prosinci 2005.

Po zkušenostech s vozy „malé řady“ (Octavia, Spartak) nás Škoda 1201 hned po první jízdě velmi příjemně překvapila svým vyšším komfortem, prostorností, tichostí, ovladatelností a lepšími jízdními vlastnostmi. Nečekali jsme tak výrazný rozdíl a vůz jsme si oblíbili. Oproti Octavii a podobným modelům navíc umožňuje převážet větší náklad, včetně například velkého psa.

Vůz byl nakonec prodán z důvodu rozhodnutí zredukovat sbírku. Novým majitelem se stal autosalon ve Velké Británii.


Po renovaci 2005:

Technický průkaz.

Technický průkaz.

Stav po zakoupení. Mechanicky vše fungovalo perfektně, a tak jsem naivně věřil, že se vyhneme kompletní renovaci. Stačí oživit lak, něco zrepasovat atp...

U přístrojovky mělo čištění okamžitý efekt, ale množství neoriginálních úprav již odstranit nešlo.

Lak vozu byl velmi nekvalitní a čím dál víc jsem se smiřoval s myšlenkou kompletní renovace.

Renovace: Pro dokonalý výsledek přicházela v úvahu jen kompletní, kvalitní renovace.

Renovace karoserie.

Po otryskání na pohled slušné karoserie se objevilo množství koroze, nekvalitních oprav a úprav, včetně utrženého držáku diferenciálu. Ale tak to bývá téměř vždy.

Vaničky zadních světel bylo nutné vyrobit nové. Téměř všechny vozy mají světla zbastlená na typ 1202.

Horší bylo shánění tří druhů vlastních krytů světel.

Auto jede do lakovny.

V lakovně.

Hotový lak.

Renovace rámu.

Renovace mechaniky.

Svislý čep.

Svislý čep.

Tlumič pérování – přední.

Tlumič pérování – zadní.

Převodovka byla nefunkční.

Renovace doplňků.

Kompletace.

Renovace ukončena – prosinec 2005.

Související články

Mohly by vás zajímat ještě tyto články ze stejné kategorie.