helpPotřebujete poradit?
helpPotřebujete poradit? helpKontakt shopping_cartJít k pokladně shopping_cartK pokladně
Zpět na úvodní stránku blogu

Naše 1201 STW

 NAŠE Škoda 1201 STW : 

R.v.1957. Po kompletní 3-leté renovaci.
Tento vůz uveden do provozu 30.6.1958.
Výrobce vozidla: "AUTOMOBILOVÉ ZÁVODY n.p. Závod v Mladé Boleslavi"
Výrobce karoserie: "AUTOMOBILOVÉ ZÁVODY n.p.Vrchlabí" (Tech.způsobilost schválena průkazem čj.17968/56 vydaným min.dopravy dne 23.3.1956)

HISTORIE TOHOTO VOZU: Prvním majitelem se stal 10.7.1956 pán z Děčína, dále r.1960 pán z Prahy, poté 1994 další Pražák a konečně 9.1.2003 my. Vůz se získal v celkově slušném stavu s pravděpodobným počtem km 60.000 (později poznáno min.spíše 260.000) v nepůvodním laku a jak jsme později zjistili, s řadou neorig.úprav.
Shodou okolností jsem dlouho chodil okolo tohoto vozu, zaparkovaného v Praze 4 v ul.Antala Staška (jak mnozí Pražáci-veteránisté tento vůz pamatují...), než mě majitel s nabídkou odprodeje oslovil. Souhlasil jsem s cenou a obchod uzavřel. Cena nebyla nízká, ale předpokládal jsem, že po očistě a menší revitalizaci bude vůz s patinou dále spolehlivě sloužit. Brzo jsme však zjistili, že k dosažení stavu, který udělá radost je nutná celková renovaci. Ta úspěšně skončila v 12/2005.

Po zkušenostech s vozy "malé řady" (Octavia, Spartak) hned po první jízdě ŠKODA 1201 velmi příjemně naladila svým vyšším komfortem, prostorem, tichostí, ovladatelností a lepšími jízdními vlastnostmi. Nečekali jsme takový rozdíl a vůz si oblíbili. Oproti Octavii apod. umožňuje navíc naložit různý náklad vč.velkého psa.

Vůz prodán z důvodu rozhodnutí zredukovat sbírku. Novým majitelem je autosalon ve Velké Britanii. 

V.Vaněček


Po renovaci 2005:

Technický průkaz.

Technický průkaz.

Stav po zakoupení. Mechanicky vše fungovalo perfektně, a tak jsem naivně věřil, že se vyhneme kompletní renovaci. Stačí oživit lak, něco zrepasovat atp...

U přístrojovky mělo čištění okamžitý efekt, ale množství neoriginálních úprav již odstranit nešlo.

Lak vozu byl velmi nekvalitní a čím dál víc jsem se smiřoval s myšlenkou kompletní renovace.

Renovace: Pro dokonalý výsledek přicházela v úvahu jen kompletní, kvalitní renovace.

Renovace karoserie.

Po otryskání na pohled slušné karoserie se objevilo množství koroze, nekvalitních oprav a úprav, včetně utrženého držáku diferenciálu. Ale tak to bývá téměř vždy.

Vaničky zadních světel bylo nutné vyrobit nové. Téměř všechny vozy mají světla zbastlená na typ 1202.

Horší bylo shánění tří druhů vlastních krytů světel.

Auto jede do lakovny.

V lakovně.

Hotový lak.

Renovace rámu.

Renovace mechaniky.

Svislý čep.

Svislý čep.

Tlumič pérování – přední.

Tlumič pérování – zadní.

Převodovka byla nefunkční.

Renovace doplňků.

Kompletace.

Renovace ukončena – prosinec 2005.

Související články

Mohly by vás zajímat ještě tyto články ze stejné kategorie.