Naše 1000 MB
Rok výroby 1964, vyrobena v Mladé Boleslavi. 42 000 km – stav výborný, zcela originál. Provedení 990. Cenný první model „žábrovka“ (podle zadních nasávacích otvorů).
MB považuji za vůz výrazně vybočující z předchozí humpolácké, pokleslé poválečné úrovně vozů ŠKODA i následného úpadku pozdního socialismu. Jeden z mála poválečných vozů Škoda s profesionálním designem. Patří pro mnohé překvapivě mezi mé nejoblíbenější vozy ve sbírce.
Tento vůz si vysloužil od veřejnosti neprávem hodně kritiky („1000 Malých Bolestí“ apod.), ale ve skutečnosti se jednalo o velmi kvalitní, trvanlivý a technologicky překvapivě moderní model! Málokdo ví, že tehdy nová výrobní hala představovala špičku v Evropě – například hliníkové motory později posloužily licenčně pro Renault 16! Litrový výkon motoru přesahoval své konkurenty.
Kvalitní chrom, lak, plasty, karoserie odolná korozi, velmi pohodlná jízda, jeden klíček pro celý vůz a mnoho dalších předností… Neznám jediné auto, které po 50 letech provozu má stále funkční originální hlavní brzdový válec – resp. těsnost celého komfortního hydraulického brzdovo-spojkového kompletu. Byl jsem překvapen, jak citelně horší jízdní komfort i ovládání má pozdější Škoda 100.