Mix
ŠKODA 1101-2 "Tudor" :
První poválečný typ (na fotu líbivý Roadster). Vyráběly se 1946-1952 (později nahrazeny řadou 1200)
PROVEDENÍ :
- Sedan (2 nebo 4 dvéřový)
- Roadster (zcela otevřené kabrio)
- Kabriolet (pevné stěny, stahovací střecha)
- Dodávky (prosklené kombi/zaplechované)
- Sanita
- Sportovní
- Bojový
p. Láska (Škoda 1202, Praha) upřesnil: „Více informací o tomto voze je v knize Sedan a jeho příbuzní od Jaroslava Gerega. Podle této knihy vůz vyrobily Letecké závody n. p. Praha v roce 1948.“
Prototyp Škoda 965. Čtyřdveřový čtyřmístný terénní vůz s motorem vpředu a pohonem všech čtyř kol (4×4). Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHV, objem 1221 cm³, vrtání 72,0 mm, zdvih 75,0 mm, dva ventily na válec, karburátor Solex, bez přeplňování. Výkon 33 kW (45 koní) při 4200 ot/min. Mechanická čtyřstupňová převodovka s redukcí. Rozvor 2485 mm, rozchod kol 1300/1270 mm. Rozměry: délka 3580 mm, šířka 1700 mm, výška 1550 mm. Maximální rychlost 90 km/h.
V roce 1950 byly postaveny tři terénní vozy Škoda typ 965, projekt však nepřekročil fázi prototypu. Vůz byl odvozen od sériového modelu Škoda 1101 P, měl však jinou karoserii, pohon 4×4 a větší motor.
Snímky pocházejí z knih Škoda – auta známá i neznámá a Škoda – Let okřídleného šípu.
Foto: archiv Škoda Auto.