Vaše vozy
VAŠE VOZY : Tyto vozy patří Vám milí kolegové. Pokud zde ještě chybíte, pošlete prosím nacionále + fotky + příp. zajímavý komentář.
Ing. Aleš Bém
Tanvald
Škoda 105 S (1977)
V původním stavu, doplněna pouze o výbavu z vyšších verzí (L, LS, GLS) a drobná dobová vylepšení. Najeto cca 48 000 km, v zimě nikdy nejezdila.
Karoserie je zcela bez koroze, lak původní kromě kapoty. Auto po prvním majiteli, zapsán jako třetí z důvodu přepisu. Vlastním od dubna 2006.
Prvních šest měsíců sloužilo k dennímu ježdění, poté jsem si uvědomil, že jedna z prvních „užovek“ v tak zachovalém stavu si zaslouží být uchována jako veterán.
Odstranil jsem plastová zrcátka a nahradil je nerezovými. Zadní kapota byla novějšího typu se spoilerem, ale původní hladkou jsem získal zpět – i s původním lakem.
Podobně jsem vrátil původní volant a další detaily. Auto má nyní klubovou testaci a Průkaz historického vozidla. Jezdím s ním jen pro radost – maximálně 200 km ročně.
p. Miroslav a Peter Nagy
Lučenec, Slovensko
Škoda Garde (1984)
Náš nový přírůstek do škodovácké rodiny – „Yelka“. Koupena koncem roku 2009 od prvního majitele.
Po telefonátu známého odtahováře, že veze do šrotu kupé, jsme neváhali – po zhlédnutí auta bylo jasné, že místo šrotu poputuje k nám na oživení.
Vůz měl původní vybledlou barvu, ale i servisní knížku a manuál. Vyměnili jsme převodovku za pětikvalt, brzdový i spojkový válec, rozleštili lak a nasadili dobové disky.
Další úpravy se nechystají, aby zůstal co nejvíce původní. Yelka má nové blatníky a falce, ale na celkový repas si ještě počká – přednost má sestra MBX.
Miroslav a Peter Nagy, Lučenec.
p. Miro Nagy
Lučenec, Slovensko
Škoda Rapid 136 (1989)
Další přírůstek do rodiny kupé. Auto mělo skončit ve šrotu po smrti majitele, ale podařilo se nám ho zachránit přímo od kontejnerů.
Po dvou týdnech se ozvala rodina, že auto darují k záchraně. Pomohl jsem s úředními záležitostmi, vše ověřil a zajistil odtah.
Po dohodě a podpisu smlouvy jsme auto odvezli domů. Otec při pohledu na Rapid jen řekl: „Také ještě nemáme – co na to asi řeknou manželky?“
Miro Nagy, Lučenec.
Mr. Kim Makynen
Škoda 120 LS (1979)
Auto koupila babička nové v roce 1979. Jezdila s ním jen v létě, v roce 1994 přestala a vůz zůstal v garáži. Motor byl později vyměněn, po menší nehodě se opravovaly blatníky a kapota.
V roce 1999 jsem začal vůz používat já – byl to můj první automobil. V roce 2009 jsem jej kompletně zrenovoval včetně chromů a laku, i přes narození dítěte.
Měli jsme ještě Š 1200, 100, 1000 MB, 130 Coupé, 105L – ale v roce 2012 je zničil požár. Dnes nám zůstala už jen zelená Š 105.
p. Marek Lednický
Škoda 120 (1983)
Po navoskování. Originální stav, nikdy vážně havarovaná. Původní majitel zemřel, vůz měl být sešrotován – zachránil jsem ho a uvedl do perfektního stavu. Malá testace veterána, garážováno v suchu.
p. Ondřej Havlín
Škoda 120 LS.
Posílám fotografie – auto připravuji pro svého syna. Dělám to poctivě. Hezký den.
p. Karel Zavadil
Škoda 120 – dekorace
Vaše prodejna je kouzelná, při pohledu na staré hračky jsem byl nadšen. Posílám snímky, jak využít motor z vozu Škoda 120 jako funkční dekoraci – doma máte originální kus nábytku a zároveň uložený rezervní motor.
Mr. Vladimír Monček
Svit, Slovensko
Škoda 120 LS (1978)
Děkuji i jménem mé Škody 120 LS. Kromě blatníků a prahů je barva originální – po 40 letech už s patinou.